Spring naar bijdragen

aftappen en vullen van olie


Recommended Posts

Dit weekend ga ik aan de jeep cherokee limited uit 1990 van mijn broer beginnen.

4 liter, 6 cilinder automaat met airco(die het niet doet)

Ik weet dat ik de motorolie, versnellingsbak olie, en differentieel olie kan vervangen. Maar nu las ik ook iets over een tussenbak ??

Misschien is het in de praktijk een stuk simpeler dan ik denk, maar wie kan vertellen wat en hoeveel soorten en punten van olie ik vervangen moet?

Ik bedoel, vul aan: motorolie, versnellingsbakolie,..?..?...?

Net als die smeernippelpunten. Ik heb het forum goed doorgelezen en er zitten dus smeernippels op kruiskoppelingen bij de aandrijfas?

Tja, het Haynes boek laat nog een week op zich wachten (besteld).

Maar stel dat ik denk alles ververst heb, en er zijn nog meer punten om te verversen, smeren..

Mijn broer woont in Duitsland dus ik ben er niet "even"om nog eventjes die 1,5 liter ergens bij te gooien.

Mijn broer is niet autotechnisch en zal mij hoogstens helpen.

Ik heb er enorme zin in. Alleen het verhaal dat hij met 4wd heeft gereden op asfalt en daarnaast kraken hoorde bij scherp sturen, had ik willen voorkomen door nog niet met de gekochte auto te rijden (eerst nakijken). Maar hij heeft er toch al mee gereden.

Ook de ruitenwissers klappen op de stijlen tijdens het heen en weer gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb hem even verplaats.

Gelockd in 4WD op een verharde ondergrond moet je geen gewoonte van maken, er gaat gegarandeerd ergens in de aandrijflijn iets kapot.

Ten aanzien van het olie verversen, automaat en tussenbak gebruiken dezelfde olie ATF.

Wat betreft het diff, als het achter diff is uitgerust met een slip-diff, te herkennen aan een blikken plaatje onder 1 van de diff deksel bouten, dus niet het plaatje wat onder 2 bouten vastzit. Dan niet te vergeten een dope toe te voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Ogdak@Aug 24 2004, 22:07

Heb hem even verplaats.

Gelockd in 4WD op een verharde ondergrond moet je geen gewoonte van maken, er gaat gegarandeerd ergens in de aandrijflijn iets kapot.

Ten aanzien van het olie verversen, automaat en tussenbak gebruiken dezelfde olie ATF.

Wat betreft het diff, als het achter diff is uitgerust met een slip-diff, te herkennen aan een blikken plaatje onder 1 van de diff deksel bouten, dus niet het plaatje wat onder 2 bouten vastzit. Dan niet te vergeten een dope toe te voegen.

<div align="right">

Wat betreft dat blikken plaatje, zit dat onder dat deksel? Of zie ik dat van buiten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...