Spring naar bijdragen

LPG installatie van OBD2 naar OBD1 mogelijk?


Pullie
 Share

Recommended Posts

hallo,

Wegens een nieuwe baan zal ik binnenkort meer kilometers gaan maken en dus wil ik LPG inbouwen in mijn XJ...

Ik kan een installatie uit een '97 XJ met OBD2 computer krijgen maar vraag me af welke problemen ik ga krijgen om de installatie te laten werken in mijn XJ met OBD1 computer.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Groeten,

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

Wegens een nieuwe baan zal ik binnenkort meer kilometers gaan maken en dus wil ik LPG inbouwen in mijn XJ...

Ik kan een installatie uit een '97 XJ met OBD2 computer krijgen maar vraag me af welke problemen ik ga krijgen om de installatie te laten werken in mijn XJ met OBD1 computer.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Groeten,

Paul

Hallo Paul,

Volgens mij maakt het niet veel uit wat voor computer er in de auto zit.

Voor het rijden op gas gebruik je namelijk je computer niet.

Het enige wat de computer nog wel doet is het afsluiten van de injectoren.

Ik weet niet van welk jaar de XJ is waar je hem in wil bouwen maar zolang het niet om een G3 installatie gaat moet het volgens mij gewoon kunnen.

Groeten Fred.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo,

Wegens een nieuwe baan zal ik binnenkort meer kilometers gaan maken en dus wil ik LPG inbouwen in mijn XJ...

Ik kan een installatie uit een '97 XJ met OBD2 computer krijgen maar vraag me af welke problemen ik ga krijgen om de installatie te laten werken in mijn XJ met OBD1 computer.

Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Groeten,

Paul

Heej Pullie,

Is het een G3 installatie?

Als het zo is moet je wel even informeren of het mag ivm. keuren.

Ik heb een tijd terug eens wat geinformeerd over LPG installaties en mij is toen verteld dat in onze YJ BJ'93 geen G3 mocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heej Pullie,

Is het een G3 installatie?

Als het zo is moet ja wel even informeren of het mag ivm. keuren.

Ik heb een tijd terug eens wat geinformeerd over LPG installaties en mij is toen verteld dat in onze YJ BJ'93 geen G3 mocht.

Volgens mij kan G3 wel bij bj 93 alleen de G3 korting geldt pas vanaf bouwjaar 1995. Misschien dat daar deze beredenatie vandaan komt.

Ivo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik mij nog kan herinneren is dat alle kleppen en de tank voorzien moeten zijn van een code, maximaal 10 jaar oud en originele paieren erbij(van de gas instalatie). De vulslang moet nieuw zijn (misschien max 1 jaar).

In een oud topic staat een link naar een site waar dit prima staat uitgelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wel lekkere duidelijke discussie hoor:wacko: ik denk het ,volgens mij:wacko:,heb ik wel eens gehoord:blink:mischien dit ,mischien dat

Als ik het niet zeker weet schrijf ik niks of ik moet het denken dat ik het zeker weet terwijl ik het eigenlijk niet goed heb:wacko::B

nu zonder gekheid

er moet 67-01 in alle drukhoudende delen staan tw:afsluiters,tank,vulnippel,verdamper,

Geen onderbrekingen in de gaspijp en gebeugeld om de 30

de vulslang mag niet ouder zijn dan 1 jaar

een obd2 installatie onderbreekt de ECM en doet zelf niks aan brandstof berekeningen enzo dat blijft de ECM gewoon zelf doen

grtss willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...