ogvarney Geplaatst September 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2007 Hallo daar, welke techneut op dit forum kan mij vertellen of een complete as van een '91 GC 4.0, onder een GC 4.0 van '97 past, dit omdat die van mij een behoorlijke herrie maakt. (alleen belast, onbelast hoor je bijna niets) Mijn lokale garage vertelde mij dat een complete as vervangen de beste optie was (dit i.v.m. het prijskaartje. Ik kan een complete as krijgen voor 350 euro die volgens de eigenaar nauwlijks op in de aangedreven stand heeft gestaan.(van zijn eigen auto). alvast bedankt voor een reactie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2007 is een direct-swap, mits de R&P het zelfde is/zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ogvarney Geplaatst September 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2007 o.k. maar ik heb geen idee wat R&P is. (niet erg verstand van auto's dus) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst September 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2007 Ring-Pignion tandwielverhouding differentieel........ of te wel overbrenging Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst September 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2007 meestal is het 3.73, maar er zijn ook met 3.54... staat meestal op de as, en anders diffcover los en tellen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ogvarney Geplaatst September 30, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2007 Bedankt, ik ga er morgen onderliggen en kijken of er wat op staat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
boris Geplaatst September 30, 2007 Rapporteren Share Geplaatst September 30, 2007 Bedankt, ik ga er morgen onderliggen en kijken of er wat op staat. Ik heb er ook nog diversen liggen 3.55 en 4.10 (er kan wel verschil in de remmen zitten) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ogvarney Geplaatst October 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Beest,,, ik heb inderdaad een 3.73 nodig, maar zou vervanging van de lagers van het differentieel niet toch beter zijn?? aandrijfas er uit gehaald en geen herrie meer, maar niet echt een optie om dit zo te laten. Weet jij waar ik in de buurt van Rotterdam terecht kan voor zoiets? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
larsjonk Geplaatst October 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Ik zou jeeped even een pb sturen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst October 1, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Beest,,, ik heb inderdaad een 3.73 nodig, maar zou vervanging van de lagers van het differentieel niet toch beter zijn?? aandrijfas er uit gehaald en geen herrie meer, maar niet echt een optie om dit zo te laten. Weet jij waar ik in de buurt van Rotterdam terecht kan voor zoiets?tja tis allebij wel een werkje as swappen is sneller waneer alles lekker los gaat, nieuwe lagers in de as is in mijn ogen betere keus(je weet wat je krijgt en dat weet je met een 2ehandse as niet)maar hoe komt het dat je as lawaai maakt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ogvarney Geplaatst October 1, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 1, 2007 Ik weet ook niet wat beter is, buiten die lagers om schijnt alles nog wel ok te zijn. Wat er gebeurd is?, ik denk metaal moeheid, 260.000 km. Ik moet toch de reparatie uitbesteden, als ik zelf doe rijdt hij waarschijnlijk alleen naar de zijkant, want ik zou niet weten wat te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst October 2, 2007 Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2007 ik vroeg het omdat, waneer je een 249 tussenbak hebt (selectiehandel met alleen hoog/laag) zit er een visco in. waneer die visco slechter word, dan krijg je een starre verbinding, meer stress en spanning op vooras dus meer slijtage.. is een punt om na te laten kijken, doe je dat niet en je visco is slecht, is je as binnen een jaar weer kapot. jeeped dus emailen of PMen zit hier op forum Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ogvarney Geplaatst October 2, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 2, 2007 Beest bedankt..... heb jeeped aan de lijn gehad, die zei het zelfde, en hij gaat volgende week de boel bekijken, dus.......... gaat goed komen denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.