Spring naar bijdragen

kogeltje


Recommended Posts

ik heb een nieuwe drukplaat en koppeling gemonteerd maar bij het inschuiven van de transmissie heb ik blijkbaar de vork losgemrwd.

deze hangt met een veertje vast en aan de andere kant zit hij over een kogeltje.

dit kogeltje ligt ergens in de behuizing maar met een magneet krijg ik het misschien nog wel te pakken.

de vraag nu: moet ik echt alles demonteren om de kogel terug in het voorziene gaatje te krijgen? of kan ik dit langs de vorkopening?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja dat kan is mij ook gebeurd.. heb hem via de vork gat terug geplaatst. gaat niet makelijk maar is te doen.. succes.. maar je kan het een paarkeer proberen en als je de afdek plaat er afhaald kan je met de schroevedraaier onder de starterkrans de knikker weer omhoog en er uit pielen :P

groetjesss laredo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb een nieuwe drukplaat en koppeling gemonteerd maar bij het inschuiven van de transmissie heb ik blijkbaar de vork losgemrwd.

deze hangt met een veertje vast en aan de andere kant zit hij over een kogeltje.

dit kogeltje ligt ergens in de behuizing maar met een magneet krijg ik het misschien nog wel te pakken.

de vraag nu: moet ik echt alles demonteren om de kogel terug in het voorziene gaatje te krijgen? of kan ik dit langs de vorkopening?

Nee. het is wel een beetje pielwerk om het kogeltje terug te plaatsen. en als je CJ rechtsvoor opkrikt dan komt het kogeltje vanzelf naar de vorkopening toe. ik heb het zelf ook alleens meegemaakt. en bij het terug plaatsen van het kogeltje een beetje vet aan doen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok, ik krijg die verdomde veer binnen in de behuizing er niet in; zal toch demonteren worden tenzij iemand een truukje kent en wil delen.
je moet een soort schoevendraaiertje hebben met een L-vormig haakje eraan. en daarmee moet je het veertje mee terug kunnen plaatsen. maar het blijft pielwerk. maar eerst het veertje doen en dan het kogeltje. maar mij is het ook zo gelukt
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok alles er effe afgehaald, veertje goed en kogeltje op zijn plaats, alles er redelijk vlot weer op en nu de pedaal aankoppelen.

das ondertussen ook al gebeurd . heb het regelstaafje moeten verlengen omdat de vorige koppeling en drukplaat van een v6 waren ipv een v8.

nu heb ik dus al druk. morgen al de rest eraan en dan testen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok alles hangt eronder en gisterenavond nog snel ff getest.

start dus niet.

net alsof het vliegwiel of iets blokkeert

olie is overal voorzien.

vliegwiel zou normaal gezien nergens mogen vastzitten.

1 puntje misschien wel belangrijk: ik schakel wel in achteruit en 3e mlaar niet in 1 en 2.

misschien de pook er niet juist op gezet dat hierdoor alles blokkeert?

de starter is nieuw. is zelfs de eerste maal dat hij werd gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok hij draait al maar als ik hem nu in 1,2,3 of r zet beweegt hij niet

hoor ook geen geluiden bij het loslaten van de koppeling

ik kan hem terwijl hij stationair draait in vitesse zetten maar dan hoor ik een heeeeeel klein beetje geratel.

met de koppeling in gelukkig niet

maar het is wel de bedoeling dat hij voor en of achteruit gaat .

dacht ik.

iemand een idee?

ik heb druk op de koppeling

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat vind ik nu wel raar....

Afregelen zal wel moeten, maar als je niet echt een handleiding of technisch schema hebt, wordt het een beetje moeilijk niet ?

Kun je daar niets over vinden ?

Trouwens, als je stilstaat en je zet hem in achteruit en hij kraakt, dan lijkt het precies alsof er toch iets blijft meedraaien dat niet mag ? normaal gezien vanuit stilstand met de koppeling ingedrukt kan de bak toch niet meedraaien ?

m.i. klopt er iets fundamenteels niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voilà zie ! Ik denk dat je op de goede weg bent.

Zal nog wat fine tuning nodig hebben denk ik.

Natuurlijk, dat gekraak zou er uit moeten, want dit is nooit goed toch ?

en probeer eens die tip van de auto manueel in iedere vitesse heen en weer te duwen...

Lijkt lastig, maar volgens dat ik begrepen heb, komt alles daarmee op zijn plaats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die slijpgeluiden zijn niet abnormaal.

Ik heb dat bij mijn moto guzzi ook; precies een molen om messen te slijpen.

Dat komt wellicht door de constructie en de droge omgeving waarin dit draait.

als het geen gierend geluid wordt is er m.i. niets aan de hand.

Zo, dat heb je dan fijn gefixt toch ?

En... krijgen de forumvrienden nu een biertje ?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...