Spring naar bijdragen

stabilisatorstangen voor


dasousa
 Share

Recommended Posts

hallo,

ik heb mijn tj 2.5 inch verhoogd maar de orginele stabilisotors voor erop gelaten, deze zijn nu tot 2x toe gewoon kapot ( lees uit elkaar getrokken )

volgens b&s hoef ik hier geen langere op te zetten, want dan zou ik er van 4 inch verhoging op moeten zetten ??!! maar volgens mij moeten er wel langere op ! iemand hier ervaring mee ?? en waar kan ik ze dan krijgen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb ook een 2 jaar met 2.5" verhoging gereden en de standaard stabilisatorstang-verbindingen..

Het punt is, dat ze ook niet stuk gaan als je met meer verhoging rijdt. Het wordt er niet beter op, maar zomaar stuk gaan ze ook dan niet.

Er is een andere reden voor.. ik denk dat de eerste gewoonweg door slijtage stukgingen en de tweede al gebruikt waren? (dus ook aan het eind?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb ook een 2 jaar met 2.5" verhoging gereden en de standaard stabilisatorstang-verbindingen..

Het punt is, dat ze ook niet stuk gaan als je met meer verhoging rijdt. Het wordt er niet beter op, maar zomaar stuk gaan ze ook dan niet.

Er is een andere reden voor.. ik denk dat de eerste gewoonweg door slijtage stukgingen en de tweede al gebruikt waren? (dus ook aan het eind?)

nee ze waren nieuw, de eerste set heeft er 9 maanden onder gezeten , en deze nog geen half jaar, valt dan wel onder garantie, maar is wel levens gevaarlijk als ze eruit schieten ! dus vandaar mijn vraag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, het hoeft niet levensgevaarlijk te zijn, je hebt wel wat minder stabiele wegligging. (tis ook geen Porche :wacko:)

Ik geef wel toe dat het lastig is als je dat ineens overkomt.

Maar afbreken gebeurd normaal gesproken niet, meestal komt er langzamerhand wat speling in en ga je bij hobbels (klop) geluiden horen...

Waarom ze spontaan zo snel kapot gaan? Geen idee.. ;)

Het is natuurlijk wel een perfect moment om verstelbare disconnects te kopen. Die beginnen meestal bij 2,5" dus zou precies gaan.

Er zijn ook langere niet verstelbare, dat is natuurlijk prima als je deze hoogte blijft rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij gaan ze eerder kapot doordat de swaybar in een andere hoek komt te staan

of langere of swaybar er helemaal eraf gooien

Ik kan alleen spreken uit eigen ervaring.

Ze liggen in de kast, heb er 4 jaar mee gereden (waarvan 2 jaar met die 2,5" verhoging) en ze zijn nog steeds prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...