Spring naar bijdragen

Verhoging


YJeep
 Share

Recommended Posts

Vraagje : ik heb een occasie set 2,5" veren op het oog. Momenteel heb ik originele bladveren met AAL's en verlengde shackles. Indien ik mijn veren vervang door de 2.5" veren, zou ik ongeveer op 3.5" lift moeten uitkomen.

Ik vrees dat dit voor een 33er nipt gaat zijn, niet ?

Zijn er nog die deze combinatie al gedaan hebben ? Foto's eventueel ?

Dienen er aanpassingen te gebeuren aangaande remleidingen, ... (heb al achteraan keggen steken)

Alvast bedankt ! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, en welkom hier.

33ers kun je rijden met 3.5" lift. Maar.... dan niet echt het terrein in!

De standaard bandenmaat van een YJ is 225/75-15, ofwel 28".

33" Banden zijn dus 5" groter. Feitelijk kun je dus met 2.5" lift al op 33ers rijden!!

3.5" is dus te doen. Wel is aan te raden dat je de bumpstops boven de assen ook aanpast, zodat die minimaal 2.5" lager zitten.

Ga je terreinrijden en koppel je daarbij je swaybar los, dan is 3.5" te weinig.

Je remslangen zul je waarschijnlijk moeten vervangen door langere RVS exemplaren. Verder zijn je schokbrekers te kort, moet je de trackbar vóór ( of de bevestiging daarvan) aanpassen, en de achterste trackbar verwijderen (merk je niets van, overigens).

Als laatste zul je de tussenbak waarschijnlijk wat moeten laten zakken, zodat de hoeken is de aandrijfas niet te groot worden.

De keggen onder je as zullen daar nu waarschijnlijk liggen om de askanteling als gevolg van de shackle-lift op te vangen. Na een tc-lowering (tussenbakverlaging) zul je die keggen waarschijnlijk om moeten draaien. ( vermoedelijk zit de dikke kant nu achter... )

Succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij op 33" met 4" lift, in terein gaan ze net niet in mn kassen maar men fenderflares moeten er wel hier en daar een kusje van verdragen,

verder inderdaat boite laten zakken (kan altijd mijn busjes meten als je wil)

remslangetjes hebben genoeg overschot om te herplooien dus moet je niet rvs steken maar met rvs gaa je wel veel betere removerbrenging hebben

en zitten origineel geen keggen tussen mss met je shackles wel maar idd moet de dikke kant voor anders raken je shocks tegen de as vanachter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...