YJeep Geplaatst August 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 26, 2007 Vraagje : ik heb een occasie set 2,5" veren op het oog. Momenteel heb ik originele bladveren met AAL's en verlengde shackles. Indien ik mijn veren vervang door de 2.5" veren, zou ik ongeveer op 3.5" lift moeten uitkomen. Ik vrees dat dit voor een 33er nipt gaat zijn, niet ? Zijn er nog die deze combinatie al gedaan hebben ? Foto's eventueel ? Dienen er aanpassingen te gebeuren aangaande remleidingen, ... (heb al achteraan keggen steken) Alvast bedankt ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 27, 2007 Hoi, en welkom hier. 33ers kun je rijden met 3.5" lift. Maar.... dan niet echt het terrein in! De standaard bandenmaat van een YJ is 225/75-15, ofwel 28". 33" Banden zijn dus 5" groter. Feitelijk kun je dus met 2.5" lift al op 33ers rijden!! 3.5" is dus te doen. Wel is aan te raden dat je de bumpstops boven de assen ook aanpast, zodat die minimaal 2.5" lager zitten. Ga je terreinrijden en koppel je daarbij je swaybar los, dan is 3.5" te weinig. Je remslangen zul je waarschijnlijk moeten vervangen door langere RVS exemplaren. Verder zijn je schokbrekers te kort, moet je de trackbar vóór ( of de bevestiging daarvan) aanpassen, en de achterste trackbar verwijderen (merk je niets van, overigens). Als laatste zul je de tussenbak waarschijnlijk wat moeten laten zakken, zodat de hoeken is de aandrijfas niet te groot worden. De keggen onder je as zullen daar nu waarschijnlijk liggen om de askanteling als gevolg van de shackle-lift op te vangen. Na een tc-lowering (tussenbakverlaging) zul je die keggen waarschijnlijk om moeten draaien. ( vermoedelijk zit de dikke kant nu achter... ) Succes!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
koxx Geplaatst August 29, 2007 Rapporteren Share Geplaatst August 29, 2007 Ik rij op 33" met 4" lift, in terein gaan ze net niet in mn kassen maar men fenderflares moeten er wel hier en daar een kusje van verdragen, verder inderdaat boite laten zakken (kan altijd mijn busjes meten als je wil) remslangetjes hebben genoeg overschot om te herplooien dus moet je niet rvs steken maar met rvs gaa je wel veel betere removerbrenging hebben en zitten origineel geen keggen tussen mss met je shackles wel maar idd moet de dikke kant voor anders raken je shocks tegen de as vanachter Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.