Spring naar bijdragen

Geen geluid bij CD en GSM


Recommended Posts

Hai Jeepvrienden, :bye1:

Ik heb een Sony Bluetooth Autoradio gekocht. Deze heeft een korte tijd goed gewerkt. Maar na enkele weken geeft alleen de radiogedeelte nog geluid. Geluid vanuit de CD of de ingebouwde Bluetooth carkit blijft uit. :(

Nu dacht ik dat het aan de Sony lag. Dus ik heb een nieuwe Sony radio gekocht (had er toch nog een extra nodig voor een andere auto) zodat de defecte terug naar de dealer kon... Dit zijn wel verschillende modellen maar beide autoradio's hebben een ingebouwde Bluetooth carkit.:D

Gisteravond de nieuwe Sony ingebouwd maar deze heeft exact hetzelfde probleem: de radio (FM) geeft geluid maar bij overschakelen naar CD of GSM (carkit via bluetooth) wordt er geen geluid gegeven.:P

Blijkbaar zit het dus niet in de radio (twee radio's met exact hetzelde probleem??). Naar mijn inzien heeft het iets te maken met de aansturing van de versterker in de Jeep (achterbank). Mogelijk dat het FM radio gedeelte wel de versterker kan aansturen (signaal geeft) maar de andere onderdelen in de autoradio niet (CD/CARKIT ETC). :D

Wie heeft hier een idee over? Soms, na heel veel gekloot doet de CD en Carkit het tijdelijk wel maar valt snel weer terug in het oude probleem.

1. Wordt de versterker aangestuurd door de Radio?

2. Is de versterker continue aan te zetten / aan te sturen?

3. Is de versterker te vervangen door een standaard (niet Jeep) versterker?

4. Heeft iemand een ander idee om dit stomme probleem op te lossen?

Groet,

John:D

p.s. Heeehhh Edje... bijna vakantie? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1. Normaliter wel, je radio geeft een signaal welke over de "amp remote" draad gaat.

2. In principe wel, maar dan zou je hem via contact moeten gaan schakelen tenzij je hem telkens wanneer je de auto gebruikt aan wilt zetten en wanneer je stopt hem weer uit zet.

3. Alles is te vervangen, een autoversterker heeft normaal gesproken alleen stroom, dikke kabel direct van de accu, aansturing door de radio via de 'amp remote' draad, audio signaal middels tulpstekkers en bedrading naar de speakers

4. Check voor de grap eens of je radio een 'telephone mute' draad heeft en of deze per ongeluk ergens contact maakt met de massa van de auto (metaal)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik die "amp remote" draad dan gewoon op 12volt pluggen (continue)?

>> 4. Check voor de grap eens of je radio een 'telephone mute' draad heeft

>> en of deze per ongeluk ergens contact maakt met de massa van de auto

>> (metaal)

Dat heb ik gecontroleerd. Blijkt niet het probleem... helaas! Maar anders had er waarschijnlijk ook MUTE in display gestaan. En het probleem is er juist ook als ik de carkit in de radio inschakel. Ik krijg echt de indruk dat de autoradio bij CD/CARKIT de impuls naar de versterker uitzet. Of hier dan te weinig spanning op wordt gezet.

Kan het te maken hebben dat de autoradio te weinig stroom (te laag) krijgt maar dit met FM radio nog net trekt (wel signaal AMP geeft) maar bij gebruik CD of de ingebouwde Carkit het niet meer trekt (signaal naar AMP te laag)???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

>> 2. In principe wel, maar dan zou je hem via contact moeten gaan

>> schakelen tenzij je hem telkens wanneer je de auto gebruikt aan wilt

>> zetten en wanneer je stopt hem weer uit zet.

Kan ik deze draad niet rechtstreeks schakelen op de niet-continue 12volt draad welke ook naar de autoradio gaat? Ik dacht dat dit de gele draad was (of de rode...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...