Spring naar bijdragen

afstelling handrem cj7


Recommended Posts

Hallo,

Ik heb wat problemen met de cj7 hand (=voet)rem. Als ik het pedaal helemaal intrap staat de wagen naar voren prima op de handrem. Naar achteren echter onvoldoende: op een hellingje rijdt hij met de handrem er op achteruit.

Bovendien constateerde de apk keurmeester dat links slechter op de handrem staat dan rechts. Met de gaffel in de overgang van 1 naar 2 kabels zou je verwachten dat er bij beide wielen evenveel aan getrokken wordt. Met gewon remmen is dat verschil er niet.

Kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen?

groeten, Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sluit me hier bij aan,

kabels controleren eventueel smeren, trommels en voeringen (goed)schoonmaken.

Eventueel handrem stellen ligt er aan hoever je hem intrapt bij mij 4 klikken met geweld haal ik de 5de ook nog wel.

kijken of de hevel/evenaar allebei de kabels mee trekt...

Dan heb je alles wel gehad..

Je moet er ook niet te veel van verwachten, duw de mijne (met enige moeite) ook zo weg met de hand/voet/nood/parkeer/rem erop.:wacko:

Vooruit inderdaad moeilijker dan achteruit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle raadgevingen. Het probleem heeft zichzelf opgelos: remolie lekkage. Ik had natuurlijk gelijk de trommels moeten lichten, maar ja.

BS heeft overigens wel setjes met losse remcups, naast complete nieuwe remcilinders. Helaat bleek de maat 13/16 niet te passen...

De maat van de orginele remcup is 7/8. De losse cups bleken een een automaterialenzaak in de buurt gewoon leverbaar.

Nu de boel nog monteren, een heel gedoe met al die stangetjes en veren.

groetjes, Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...