Spring naar bijdragen

Quadratec lampje


Recommended Posts

Het zouden een aantal dingen kunnen zijn:

Het lampje betekend dat de bak gelockt is en dat je er dus niet mee op de harde weg mag rijden. Deze wordt geschakeld door vacuum. Als het lampje dus niet meer uitgaat blijft hij dus in de lockstand staan maar zou je wel aandrijving moeten hebben. Je moet om hem te ontlocken wel een paar keer heen en weer rijden (paar meter) omdat hij niet altijd direct eruit schiet.

Als je een quadratrack hebt die nog goed is zou geen aandrijving eigenlijk niet kunnen, omdat er geen "vrij" in de bak zit.

Waar ik aan denk als je geen aandrijving hebt is dat je de hoge/lage gearing in de vrij hebt staan en daarom geen aandrijving hebt. maar dat verklaart nog niet waarom het lampje blijft branden.

Hoop dat je hier iets aan hebt anders PM me je telnr maar ff dat praat wat makkelijker.

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en zo zit het bij de schakelaar :

quadratracklu3.jpg

als je zelf even zuigt aan de slang die naar achteren loopt naar achterkant bak daar zit een soort membraam (naam weet ik even niet) waar de twee slangen op uit komen hoor je een tik/klik dan wordt die in of uitgeschakeld

en bij een van de twee moet dan je lampje uitgaan.

bij mij is een van de slangen blank zie foto's weet je gelijk hoe het zou moeten zitten.

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedankt voor jullie adviezen, deze worden opgevolgd, maar moet ff wachte op quadra-tec olie, die is onderweg

ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen, of geen vorderingen:D

kan het misschien aan de vrijloopnaven liggen die ik heb gemonteerd, komt dat in conflict met de continu 4-wielaandrijving???

greetz erik6287

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het nog een quadratrack is mag je geen vrijloopnaven hebben tenzij ze altijd gelocked staan. Quadratrack is permanent 4x4. Als je vrijloopnaven erop hebt zitten mag je die niet gebruiken als je nog een echte quadratrack hebt.

Als je een conversiekit in je quadratrack hebt zitten (3e dif is niet meer te krijgen) dan heb je een 2 of 4 wheel drive. Dat wil zeggen dat je vrijloopnaven "nodig" lees beter is hebt, maar als je de quadratrack dan lockt schakel je de 4wd in en MOET je de vrijloopnaven locken. Dit mag dus zeker NIET op de weg maar alleen in het terrein.

Als je de quadratrack unlockt is het beter om de vrijloopnaven uit te zetten zodat je aandrijfas en je diff stilstaan (minder trillingen en slijtage)

Om te checken of je een echte quadratrack hebt of een met een conversiekit moet je het volgende doen:

zet je vijloopnaven op vrij

Als je je voorste aandrijfas nu makkelijk rond kunt draaien is het een conversiekit

Als je de voorste aandrijfas nu moeilijk rond kunt draaien is het nog een echte quadratrack.

Als het nog een ecte quadratrack is MOET er quadratrack olie in maar als het een conversie kit is kan je er ook ATF olie in doen (is een heel stuk goedkoper)

Groeten Bas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

update: ik heb vandaag eindelijk de qt olie gekregen.

eerst heb ik de vrijloopnaven op 4x4 gezet en toen de bak gevuld

tot mijn verbazing had ik aandrijving, alleen het lampje bleef toch branden.

heb alle slangen gecontroleert op lekage en heb ze ook nog een paar

keer verwisselt.

hoe kan ik zien of de bak gelockt staat of niet.

als me dit iemand kan zeggen zou ik op prijs stellen.

bedankt voor al jullie moeite,en ik hoop dat jullie me nog verder kunnen helpen.

thanx erik6287

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi bas

heb vandaag nog een keer alles nagekeken, maar het lampje blijft maar branden, kun je op een of andere manier de slangen rechtstreeks op de bak aan sluiten om te kijken of er mischien ergens een lekage aan de vaste slangen zijn. zo ja,op welke van de twee van de klep(potje) moet ik ze dan aansluiten. ben geen automonteur dus voor mij is dit abacadabra.

fijn dat je met mij een beetje gedult hebt.

groetjes erik:wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je wel een paar keer voor en achteruit gereden toen je de knop omgezet hebt ?????

Dit moet je wel doen, de vertanding staat onder spanning en schiet er niet vanzelf uit.

Zo niet kan ook je membraam kapot zijn dat achter op je quadratrack zit.

Groeten Bas

ik zal dit nog eens proberen gaan, en ik hoop dat hij dan uit de lock springt, en anders hoor je wel weer van me.:whistle:

greetz erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even een foto kijkt wat makelijker

membraamfc7.jpg

dit is het membraam de twee slangen die je ziet lopen naar je schakelaar in het dashboard

als je een slangetje los maakt en daar een langere slang aan maakt kun je door te zuigen aan het slangetje een vacum creeeren en hoor je een klik/tik bij een van de twee aansluitingen moet ie uit de lock gaan

en zou dus het lampje uit moeten gaan.

(motor hoeft niet te lopen) alleen contact aan voor lampje.

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...