erik6287 Geplaatst July 13, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 13, 2007 het Quadratec lampje in de grote klok blijft branden, en ik heb ook geen aandrijving. weet ook niet of de slangetjes op de schakelaar goed zitten. ik zou het zeer op prijs stellen ,als iemand me daar antwoord op kan geven:( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst July 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2007 Het zouden een aantal dingen kunnen zijn: Het lampje betekend dat de bak gelockt is en dat je er dus niet mee op de harde weg mag rijden. Deze wordt geschakeld door vacuum. Als het lampje dus niet meer uitgaat blijft hij dus in de lockstand staan maar zou je wel aandrijving moeten hebben. Je moet om hem te ontlocken wel een paar keer heen en weer rijden (paar meter) omdat hij niet altijd direct eruit schiet. Als je een quadratrack hebt die nog goed is zou geen aandrijving eigenlijk niet kunnen, omdat er geen "vrij" in de bak zit. Waar ik aan denk als je geen aandrijving hebt is dat je de hoge/lage gearing in de vrij hebt staan en daarom geen aandrijving hebt. maar dat verklaart nog niet waarom het lampje blijft branden. Hoop dat je hier iets aan hebt anders PM me je telnr maar ff dat praat wat makkelijker. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst July 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2007 bij zit het onder de kap zo : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst July 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2007 en zo zit het bij de schakelaar : als je zelf even zuigt aan de slang die naar achteren loopt naar achterkant bak daar zit een soort membraam (naam weet ik even niet) waar de twee slangen op uit komen hoor je een tik/klik dan wordt die in of uitgeschakeld en bij een van de twee moet dan je lampje uitgaan. bij mij is een van de slangen blank zie foto's weet je gelijk hoe het zou moeten zitten. succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik6287 Geplaatst July 16, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2007 bedankt voor jullie adviezen, deze worden opgevolgd, maar moet ff wachte op quadra-tec olie, die is onderweg ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen, of geen vorderingen:D kan het misschien aan de vrijloopnaven liggen die ik heb gemonteerd, komt dat in conflict met de continu 4-wielaandrijving??? greetz erik6287 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bryancj7 Geplaatst July 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2007 Als je je quadratrac wilt schakelen moet je wel je vrijloopnaven even vastzetten.... ik heb ze er zelf ook op zitten en t werkt prima, werd vaak gedaan ivm zuiniger rijden....in zoverre dat van toepassing is op een jeep Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst July 16, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 16, 2007 Als het nog een quadratrack is mag je geen vrijloopnaven hebben tenzij ze altijd gelocked staan. Quadratrack is permanent 4x4. Als je vrijloopnaven erop hebt zitten mag je die niet gebruiken als je nog een echte quadratrack hebt. Als je een conversiekit in je quadratrack hebt zitten (3e dif is niet meer te krijgen) dan heb je een 2 of 4 wheel drive. Dat wil zeggen dat je vrijloopnaven "nodig" lees beter is hebt, maar als je de quadratrack dan lockt schakel je de 4wd in en MOET je de vrijloopnaven locken. Dit mag dus zeker NIET op de weg maar alleen in het terrein. Als je de quadratrack unlockt is het beter om de vrijloopnaven uit te zetten zodat je aandrijfas en je diff stilstaan (minder trillingen en slijtage) Om te checken of je een echte quadratrack hebt of een met een conversiekit moet je het volgende doen: zet je vijloopnaven op vrij Als je je voorste aandrijfas nu makkelijk rond kunt draaien is het een conversiekit Als je de voorste aandrijfas nu moeilijk rond kunt draaien is het nog een echte quadratrack. Als het nog een ecte quadratrack is MOET er quadratrack olie in maar als het een conversie kit is kan je er ook ATF olie in doen (is een heel stuk goedkoper) Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik6287 Geplaatst July 17, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2007 Bedankt voor al de adviezen,ben nog steeds op de olie aan het wachten, hoop dat ik hem vrijdag heb,dan kan ik zaterdag dit alles gaan proberen. ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bryancj7 Geplaatst July 17, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 17, 2007 mocht je trouwens een lage reductie unit op je quadratrac hebben zitten moet je er rekening mee houden dat je die apart moet vullen met olie.... kun je herkennen aan een cilindervormig aanhangsel dat van achter gezien aan de linkerkant op je quadratrac zit gesleuteld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik6287 Geplaatst July 18, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2007 ja daar waren we ook achter gekomen en daarvoor hebben we die olie besteld speciaal voor quadra, zijn nog steeds wachtende hierop:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst July 18, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 18, 2007 Die lage gearing heeft niets met de quadratrack olie te maken, je moet eerst weten of je derde dif nog in de quadratrack zit, ander sis die olie weggegooit geld. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik6287 Geplaatst July 21, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2007 update: ik heb vandaag eindelijk de qt olie gekregen. eerst heb ik de vrijloopnaven op 4x4 gezet en toen de bak gevuld tot mijn verbazing had ik aandrijving, alleen het lampje bleef toch branden. heb alle slangen gecontroleert op lekage en heb ze ook nog een paar keer verwisselt. hoe kan ik zien of de bak gelockt staat of niet. als me dit iemand kan zeggen zou ik op prijs stellen. bedankt voor al jullie moeite,en ik hoop dat jullie me nog verder kunnen helpen. thanx erik6287 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst July 21, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 21, 2007 Hoi Erik, Hij is gelockt als het lampje brand. Als het lampje uit is mag je er mee over de weg, zo dus NIET En je vrijloopnaven moeten dus altijd in 4x4 staan De vacuum schakelaar hiervoor zit in je dashbordkastje. groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik6287 Geplaatst July 23, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2007 hoi bas heb vandaag nog een keer alles nagekeken, maar het lampje blijft maar branden, kun je op een of andere manier de slangen rechtstreeks op de bak aan sluiten om te kijken of er mischien ergens een lekage aan de vaste slangen zijn. zo ja,op welke van de twee van de klep(potje) moet ik ze dan aansluiten. ben geen automonteur dus voor mij is dit abacadabra. fijn dat je met mij een beetje gedult hebt. groetjes erik:wacko: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst July 23, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 23, 2007 Heb je wel een paar keer voor en achteruit gereden toen je de knop omgezet hebt ????? Dit moet je wel doen, de vertanding staat onder spanning en schiet er niet vanzelf uit. Zo niet kan ook je membraam kapot zijn dat achter op je quadratrack zit. Groeten Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik6287 Geplaatst July 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2007 Heb je wel een paar keer voor en achteruit gereden toen je de knop omgezet hebt ?????Dit moet je wel doen, de vertanding staat onder spanning en schiet er niet vanzelf uit. Zo niet kan ook je membraam kapot zijn dat achter op je quadratrack zit. Groeten Bas ik zal dit nog eens proberen gaan, en ik hoop dat hij dan uit de lock springt, en anders hoor je wel weer van me. greetz erik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst July 24, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2007 even een foto kijkt wat makelijker dit is het membraam de twee slangen die je ziet lopen naar je schakelaar in het dashboard als je een slangetje los maakt en daar een langere slang aan maakt kun je door te zuigen aan het slangetje een vacum creeeren en hoor je een klik/tik bij een van de twee aansluitingen moet ie uit de lock gaan en zou dus het lampje uit moeten gaan. (motor hoeft niet te lopen) alleen contact aan voor lampje. succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik6287 Geplaatst July 24, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 24, 2007 Super, ga het morgen meteen proberen. bedankt voor de foto. greetz erik:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gemelos Geplaatst July 25, 2007 Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2007 En je vrijloopnaven moeten dus altijd in 4x4 staan Een quadratrac heeft normaal geen vrijloopnaven, als er opstaan wil dat zeggen dat hij omgebouwd is naar part-time of ze voor niks dienen en altijd ingeschakeld moeten te zijn ... Grts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik6287 Geplaatst July 25, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 25, 2007 het is vandaag eindelijk gelukt om het lampje uit te krijgen,de slangen zaten toch verkeerd op de bak,na wat probeer werk klikte het vacuum potje en het lampje ging uit. ik wil jullie allemaal bedanken voor de tips en fotos. (super) greetz erik6287:bye1: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.