Spring naar bijdragen

Cherokee 4.0 LO '88 tussenbak.


Recommended Posts

G'day mensen,

Na een rit van Venlo => Leiden en vice versa hoorde ik de volgende ochtend een piepend geluid vanuit de onderzijde tijdens het wegrijden. Na 500m wordt het piepend geluid luider en blijft dan op een zelfde geluidsniveau. Met een snelheids toename wordt ook de frequentie hoger en als de jeep stilstaat en stationair loopt dan is het geluid weg.

Ik dacht eerst dat de remmen bleven steken oid maar dat is niet het geval. Ik heb onder de jeep gekeken en het geluid komt duidelijk uit de tussenbak. Het klinkt alsof er een keerring drooggelopen is dus niet het geluid zoals ijzer op ijzer of wat een versleten wiellager maakt.

In de bak bevindt zich voldoende olie en verder rijdt de jeep zoals vanouds...........dus geweldig.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn en of het beter is de bak te laten reviseren of een andere gebruikte te monteren.

Morgen rijden wij naar de ardennen en blijven we een week daar (vakantie)om vervolgens naar huis te rijden dus al met al zo'n 6 tot 800Km gaan we nog rijden. Ik heb verder geen tijd om een ander te bestellen en te monteren. Kan dit verder geen (of in ieder geval minimale) gevolgen hebben voor de bak?

Alle hulp is welkom

Chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...