Spring naar bijdragen

88'er Jeep Cherokee


Recommended Posts

G'day allemaal, even voorstellen. Ik ben Chris Smithers geboren en getogen in the UK en woon sinds 1985 in Nederland. Ik ben 35 jaar oud, samenwonend met mijn vriendin en heb 2 jongens van 4 en 6 jaar.

Buiten in het bezit te zijn van een Willys MB uit januari 1943 (mijn passie) heb ik nu eindelijk de stap genomen en een Jeep Cherokee 4.0 LO Limited uit 1988 aangeschaft (geen gas installatie). EINDELIJK!:lol:

De staat van de Jeep Cherokee is uitmuntend voor zijn leeftijd en zeer goed onderhouden. Import from the states!

Alleen ik ben geen kenner van de cherokee en wilde weten of deze motoren een distributieketting of -riem hebben?

Wat zijn verder zoal de aandachtspunten?

Roest is trouwens nergens te bekennen en de motor en AT zijn kurkdroog aan de buiten-onderzijde. Airco is geheel gereviseerd en omgebouwd naar het nieuwe koelmiddel. Motor bromt mooi en geen vreemde tikken oid. 182000miles gelopen. AT schakelt in alle versnellingen mooi en zuiver.

Maar goed alle advies is welkom.

Cheers

Chris Smithers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de info. Daar hoef ik mij in ieder geval geen zorgen te maken. Alle olie verversingen zal ik mij binnenkort over buigen (eigenlijk liggen:D).

Iemand nog enige tips waar ik zoal moet opletten bij een grote beurt dus vwb bougies vervangen, olie en ATF olie verversen, oliefilters, luchtfilter vervangen enz enz.

Even een compliment: deze jeep forum site is een topper!

Cheers

Chris

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de info. Daar hoef ik mij in ieder geval geen zorgen te maken. Alle olie verversingen zal ik mij binnenkort over buigen (eigenlijk liggen:D).

Iemand nog enige tips waar ik zoal moet opletten bij een grote beurt dus vwb bougies vervangen, olie en ATF olie verversen, oliefilters, luchtfilter vervangen enz enz.

Even een compliment: deze jeep forum site is een topper!

Cheers

Chris

gooi niet te dikke olie in het blok :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...