H.Groen Geplaatst May 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2007 Hallo jeepers, Was dat even schrikken van de week. Jeep reed goed maar, ja even een klein onderhoudsbeurtje, lekker even zelf sleutelen. Alles nalopen, motorolie verversen, leer invetten e.d. Oke, toen even een proefritje maken, over een heel klein hobbeltje heen en toen begon die toch te stuiteren, ik schrok me dood. Gelukkig even remmen en het stuiteren stopte. Gelijk naar huis en even op het forum gekeken of ook anderen dezelfde ervaring hadden meegemaakt. Ook las ik iets over een kapotte stuurdemper, maar dat dit niet de enige oorzaak kon zijn. Ik wist dat mijn stuurdemper al een tijdje lekte, maar had niet gedacht dat dit kwaad kon. Om een lang verhaal kort te maken, stuurdemper vervangen door een nieuw exemplaar. De oude lekkende gecontroleerd op zijn werking en bemerkte dat deze bij het indrukken haperde, hij liep zelfs even vast tijdens het indrukken. Met deze wetenschap in het achterhoofd en na het lezen van verschillende discussies over dit fenomeen ben ik ervan overtuigd dat de stuurdemper de grootste gemene deler is in de veroorzaking van de zogenaamde Death wobble. Sorry, hoor ik weet dat er al veel over gediscusieerd is maar ik moest dit even kwijt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst May 26, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 26, 2007 Hehe welcome to the club Maar ik ga je vertellen, 't is niet je stuurdemper wat de oorzaak ervan is Hij kan eraan bijgedragen hebben want vaak is het een combinatie van factoren, maar het is niet de eigenlijke oorzaak. Ik zou de gehele voorwiel ophanging grondig nalopen! Kijk daarbij ook kritisch naar je balljoints. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
H.Groen Geplaatst May 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2007 Hehe welcome to the club Maar ik ga je vertellen, 't is niet je stuurdemper wat de oorzaak ervan is Hij kan eraan bijgedragen hebben want vaak is het een combinatie van factoren, maar het is niet de eigenlijke oorzaak. Ik zou de gehele voorwiel ophanging grondig nalopen! Kijk daarbij ook kritisch naar je balljoints. Bedankt voor je reactie, Kun je mij misschien ook uitleggen waar ik precies op moet letten bij een grondige inspectie van de voorwielophanging? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst May 27, 2007 Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2007 voorkant op assteunen, wiel op 9 uur en 3 uur vastpakken en heen enweer bewegen heb je zoiets, is niet goed. op 12 uur en 6 uur netzo'n testje.. trackbar stuurstang draagarmen enz enz kortom elk punt wat kan bewegen aan je voortrein controleren op speling Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
H.Groen Geplaatst May 27, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 27, 2007 Bedankt voor de informatie. Duidelijk filmpje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.