Spring naar bijdragen

LPG in Cherokee zj


ruud mol hillegom
 Share

Recommended Posts

heeft iemand ervaring met het plaatsen van een lpg installatie in een zj uit 1997 4.0 l 6 cilindeer , er staat er een te koop op marktplaats met een aparte gastank

adviezen welkom !!!!

alvast bedankt

ruud

Als ik je goed begrijp wil je op MP een gasinstallatie kopen en die in je ZJ bouwen?

Alleen doen als je precies weet hoe en wat. Als ik de gas installatie van m'n CJ vergelijk met die van m'n XJ 4.0i, zou ik de CJ wel doen (simpel systeem) en die van de XJ laten doen (complex systeem).

Bovendien moet het kenteken ook worden aangepast i.v.m. de nieuwe brandstof.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je zoiets wil ondernemen, dan lijkt het mij het vestandigste dat je bij b.v. Bastings of Boris een installatie koopt, dan weet je zeker dat deze compleet is.

Let wel goed op want er moet vanalles bij zitten anders werkt het niet.

Mijn ZJ 5,2 liep op LPG, dat is er inmiddels uit, wat zat hier zoal bij:

*Een kabelboom naar benzine injectoren vanaf een module, als motor op LPG loopt geeft deze en fopsignaal aan de originele computer zit dit erniet bij loopt hij niet op LPG.

*vacuumschakelaar tbv omschakelen naar LPG (start op benzine).

Ga je voor gebruikt:koop dan een installatie uit een lopende auto en bouw liefst zelf uit, anders is het bijna niet te doen.

LPG vulslang en LPG leiding van tank naar verdamper moeten nieuw zijn voor de keuring en dacht dat installatie niet ouder dan 10 jaar mag zijn, maar weet niet zeker.

Succes ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...