Spring naar bijdragen

motoren


willem
 Share

Recommended Posts

jo ik heb het besloten ik koop een yj ben besmet met het jeep virus

ben dus driftig op zoek naar een niet te dure en nog knappe jeep

ik vraag me alleen af welke motoren en wat voor specs deze hebben

er is dus een 2,5 een 4,0 en een 4,2 liter

de 2.5 en 4.0 zijn dus injectie motoren niet?

ik denk over een injectie omdat die dan waarschijnlijk iets zuiniger in gebruik zijn

of niet soms?de 2.5 is me al afgeraden deze zou te licht zijn

echt een site waar ik de specs van de verschillende types kan lezen vind ik niet

bijv wat voor meer opties heeft een laredo?

thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zit nog wel iets meer verschil in. je hebt de oude 4.2 met carburator, en daarnaast stont een 2.5 FI. later is de 4.2 vervangen door de 4.0 mutipoint fuel injection en de 2.5 heeft ook een MFI gekrgen.

nu deze nieuwe 2.5 mfi hebben meer pk's en koppel dan de oude 4.2. en het verschil tussen de 4.2 en de ouders 2.5 fi is ook niet zo groot. het groot verschil zit hem in de nieuwe motern: de 2.5 en 4.0 vanaf 94. alhoewel de 6 cylindr veel meer pk's en koppel geeft zul je er ok het terrien weinig voordeel uithalen omdat de 2.5 lager gearing heeft. de 4.0 presteert wel beter op de weg, zeker als je wat groter rubber wil (denk aan 33 en meer). hier tegenover staat dat de 2.5 een heel betrouwbare motor, en je er heel wat minder problemen mee zal krijgen (niet de de 6cyl slecht is hoor).

de 2.5 verbruiken een kleinbeetje minder, maar niet in die mate dat het je beslissing moet beinvloeden.

als iemand je de 2.5 afraad is het waarschijnlijk een 6cyl jeeper die nooit met een 4 cyl gereden heeft biggrin.gif eerlijk ik zou die van mij niet ruilen voor een 4 liter.(ik geniet te veel van de frustraatie als ik ergens doorraak en zij niet laugh.gif )

als je ook nog in belgie zou wonen is de 2.5 ook nog eens veel goedkoper aan taks en verzekering omdat wij betalen op "fiscale pk's" (berekend aan de hand van moterinhoud) en niet op basis van gewicht. vandaar dat je in belgie ook maar weinig v8's vind wacko.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by willem@Nov 15 2003, 21:55

das duidelijk bedankt

maar hoe zit het met de desbetreffende uitvoeringen

laredo renegade(cj7?) sahara(heeft altijd airco weet ik al biggrin.gif )

Tsja uitvoeringen...ik weet niet of je daar bij een tweedehands naar moet kijken. Misschien in tweede instantie.

Ik denk dat je gewoon naar je beurs moet kijken en degene moet nemen die het minste terrein heeft gezien.

Beter een goed onderhouden standaard Wrangler dan een afgeragde Sahara, toch?

De nieuwere motoren vanaf rond '94 hebben wel het voordeel van de techniek qua prestaties en verbruik maar zijn wel moeilijker zelf te onderhouden dan de oudere versies. (vind ik)

'This thread is useless without pics' ...las ik ergens tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by willem@Nov 15 2003, 07:51

jo ik heb het besloten ik koop een yj ben besmet met het jeep virus

ben dus driftig op zoek naar een niet te dure en nog knappe jeep

ik vraag me alleen af welke motoren en wat voor specs deze hebben

er is dus een 2,5 een 4,0 en een 4,2 liter

de 2.5 en 4.0 zijn dus injectie motoren niet?

ik denk over een injectie omdat die dan waarschijnlijk iets zuiniger in gebruik zijn

of niet soms?de 2.5 is me al afgeraden deze zou te licht zijn

echt een site waar ik de specs van de verschillende types kan lezen vind ik niet

bijv wat voor meer opties heeft een laredo?

thanks

Ik sluit me geheel aan bij Mugzy. Ik rijd zelf sinds 3 jaar een YJ 2.5i uit 92 en heb er nooit problemen mee ,een keer de waterpomp vervangen ,die is trouwens hetzelfde als die van de 6cilinder. Alleen de keuring is elk jaar weer een verassing de gemiddelde keurmeester heeft na mijn idee wat problemen met amerikaanse import.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

over uitvoeringen weet ik niet veel behalve dat de yj renegate een godlasterede hoeveelheid platieke rommel heeft meegekregen aan de voorkant. verder dacht ik dat de sahara een 4 liter uitvoering was. maar al die uitvoering zijn moeilijk te volgen. net als bij de tj nu: sport/sahara/willys/grisly/.....

alleen de rubicon is er een die eruitspringt, voor de rest zijn die spesiale series verkooptruck voor "soccermoms en pavement jeepers" biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uuuu zoals al vermeld begin ik net met jeepen

nu heb ik besloten om een cj te kopen(mischien krijg ik hem van iemand?)

m,n zinnen staan op een 79 er cj7(volgend jaar belasting vrij,en goeiekope verzekering)

is opties niet echt mooi maar er door een garage al van alles(technisch) aan gebeurt door de eigenaar

beetje sleutel werk hoort erbij tongue.gif

dus ik ga verder in techniek/cj

heeft er iemand nog aankooptips

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...