Spring naar bijdragen

Wiellagers vervangen dana30


Royco
 Share

Recommended Posts

Ik dacht ff me wiellager te gaan vervangen van mij rechtervoorwiel. Lekker ritje naar B&S voor lagertjes te halen en in de namiddag vol goede de vrijloopnaaf er af geschroeft.:no:

Meteen bots ik al tegen een klein, of eigenlijk een te groot probleem aan::lol:

dana30nut.jpg

De wielmoer is van dien grote daar heb ik geen passende sleutel voor,

ik ga dus maar een pijpsleutel zoeken voor een moer van 52mm doorsnede maar mijn vraag is nu:

Ga ik nog andere reusachtige maten tegenkomen waar ik speciaal gereedschap voor nodig heb??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk maar even op pagina 2 van dit pdf bestandje, dan zie je de outer- en inner locknut!!.

http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/PDFs/New%20Jun%202003/D30%20and%20D44%20Hubs%20Exploded%20views.pdf

Suc6 verder.

Greetz,Ruud

Tnx Ruud, mooi documentje, ik had al begrepen dat er nog een achter zat maar heeft die de zelfde maar als de buitenste, da's waar ik nieuwschierig naar ben, niet dat als ik nu een tool koop voor die buitenste dat ik weer neer de gereedschapboer moet voor een tools voor de binnenste moer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bij nico parts kostten ze 2 jaar geleden 10 euro,als je in de buurt woont kun je die van mij ook wel even lenen

wouter

Ik ga wel 1 kopen, altijd handig voor als me linker lager er daarna ook mee stopt, en je zit een stukkie van me weg, om precieser te zijn, 138KM volgens routenet.

Maar thnx voor het aanbod......... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij moet je 54 hebben !

Die hadden ze ook niet, maar ik heb die sleutel bij Nico uit Wommels vandaan en nu was alles zo gepiept en werd ik verrast door het vakmanschap van een vorige eigenaar. ;) Er zaten een hoop beschadigingen aan de binnenkant waar de lagerschalen geplaatst worden, en ook dikke pitten op de lagerschalen zelf van het erin kloppen met een hamer en een beitel of zo, maar alles was er redelijk uit te krijgen en alle lagers en lagerschalen zijn vervangen en alles zit weer inelkaar, vanavond naar even een proefritje maken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Deze Jeep is ooit eens van Fred Flintstone geweest, daar is ook alles aan de binnenkant van de fronthubs met een 'beiteltje' los en vast gezet, ook de lagerschalen, slim he.........(en niet de tussen ring omgebogen)

Ik heb het meer op passend gereedschap(als het niet al te veel kost he..).

Ik hoop dat de handel met nieuwe lagers het nog een jaartje houd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast IRONBITCH
de juiste maat is 2 3/32 en zoek je nog zo'n dop. bij www.valkenpower.nl . daar liggen er nog wel 100 van die doppen. laatst nog 10 doppen tegelijk gekocht voor mijn vrienden :)
of pijpsleutel maat 53. het is geen ganbare maat. en je kunt ze alleen maar bestellen bij de technische groothandels
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...