Hurby Geplaatst November 11, 2003 Rapporteren Share Geplaatst November 11, 2003 Mijn verwarming wordt niet heet genoeg cherokee 1990 ltd 4.0 automaat wie kan mij helpen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bokkieandijk Geplaatst November 11, 2003 Rapporteren Share Geplaatst November 11, 2003 Het kan zijn dat de klep die in je motorruimte niet goed opent. Deze klep zit als je voor je auto staat links achter je motor waar je kachel slangen naar binnen gaan ongeveer. Ik zou met een draaiende motor (i.v.m. benodigde vacuum) je kachel eerst op koud zetten en dan kijken hoe de klep staat. Dan zet je de kachel op zijn heetst en kijk je of hij wel helemaal opent. Zo niet kan je klep stuk zijn, de bediening in het dashbord of het vacuum slangetje wat hem bedient. Het tweede lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Verder komt het ook en misschien wel het meest voor dat je termostaat stuk is. Succes! Cor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst November 12, 2003 Rapporteren Share Geplaatst November 12, 2003 Originally posted by Hurby@Nov 11 2003, 18:44 Mijn verwarming wordt niet heet genoeg cherokee 1990 ltd 4.0 automaat wie kan mij helpen Wat ook nog kan: er zit een kunstof tankje links in de voorbumper.. daar zit vacuum in (..euuh.. d'r zit geen lucht in )kan ook zijn dat dit tankje lekt of de (lange) leidingen ernaartoe.. Wat ook nog kan: lucht in het koelsysteem, of een hevig verstopt/vervuild verwarmingselement. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big-John Geplaatst November 15, 2003 Rapporteren Share Geplaatst November 15, 2003 Heb je ook al gekeken of de motor wel op temperatuur komt????? Bij mij werd de kachel ook niet echt warm. Bij nader onderzoek bleek de thermostaat konstant open te staan en zo werd de motor niet veel heter dan plusminus 80 graden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bokkieandijk Geplaatst November 21, 2003 Rapporteren Share Geplaatst November 21, 2003 Was er al iets bekend Hurby? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hurby Geplaatst December 11, 2003 Auteur Rapporteren Share Geplaatst December 11, 2003 hij doet het weer was een vaciumklep van't system bedankt vvor de hulp !!!!!!!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sjbavinck Geplaatst December 16, 2003 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2003 Wat goed om dit verhaal te vinden: Ik heb het zelfde probleem. Zeker met kouder weer krijg ik de auto amper warmgestookt. Wel heb ik al twee keer de termostaat vervangen. Dus moet het haast wel aan het vacuumsysteem liggen. Kan iemand mij vertellen hoe dit systeem eigenlijk werkt? Waarom is vacuum bij het verwarmen nodig? En op wat wordt er vacuum gezogen? Wat doet dat tankje in de bumper nou precies? Maar ik ga er in ieder geval naar kijken. Kon me al niet voorstellen dat een jeep maar half lauw wordt terwijl die auto's ook in hele koude streken van de states moeten rijden. Zouden jullie misschien een telefoonnummer kunnen achterlaten op mijn E-mail adres? (sjbavinck@hotmail.com) Zodat ik iemand kan bellen als ik er niet meer uitkom onder de moterkap? Alvast bendankt en de groeten van een heel merktrouwe Jeeprijder. Stijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst December 16, 2003 Rapporteren Share Geplaatst December 16, 2003 Originally posted by sjbavinck@Dec 16 2003, 14:53 Wat goed om dit verhaal te vinden: Ik heb het zelfde probleem. Zeker met kouder weer krijg ik de auto amper warmgestookt. Wel heb ik al twee keer de termostaat vervangen. Dus moet het haast wel aan het vacuumsysteem liggen. Kan iemand mij vertellen hoe dit systeem eigenlijk werkt? Waarom is vacuum bij het verwarmen nodig? En op wat wordt er vacuum gezogen? Wat doet dat tankje in de bumper nou precies? Maar ik ga er in ieder geval naar kijken. Kon me al niet voorstellen dat een jeep maar half lauw wordt terwijl die auto's ook in hele koude streken van de states moeten rijden. Zouden jullie misschien een telefoonnummer kunnen achterlaten op mijn E-mail adres? (sjbavinck@hotmail.com) Zodat ik iemand kan bellen als ik er niet meer uitkom onder de moterkap? Alvast bendankt en de groeten van een heel merktrouwe Jeeprijder. Stijn Het vacuumspul bedient een aantal klepjes die de lucht- en waterstroom regelen. Zo zitten er onder het dashboard een tweetal vacuumbediende klepjes die de luchtstroom langs de kachel kunnen laten gaan en die de luchtstroom naar onder of naar boven sturen. Onder de motorkap vind je, aan de passagierskant langs de motor, vlakbij het schutbord, een vacuumbediende klep die het koelwater van de motor wel of niet door de kachel stuurt. Zonder vacuum werken deze klepjes dus niet. Zonder vacuumtankje werken de klepjes slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.