Spring naar bijdragen

verwarming


Hurby
 Share

Recommended Posts

Het kan zijn dat de klep die in je motorruimte niet goed opent.

Deze klep zit als je voor je auto staat links achter je motor waar je kachel slangen naar binnen gaan ongeveer.

Ik zou met een draaiende motor (i.v.m. benodigde vacuum) je kachel eerst op koud zetten en dan kijken hoe de klep staat.

Dan zet je de kachel op zijn heetst en kijk je of hij wel helemaal opent.

Zo niet kan je klep stuk zijn, de bediening in het dashbord of het vacuum slangetje wat hem bedient.

Het tweede lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Verder komt het ook en misschien wel het meest voor dat je termostaat stuk is.

Succes! Cor. rolleyes.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Hurby@Nov 11 2003, 18:44

Mijn verwarming wordt niet heet genoeg

cherokee 1990 ltd 4.0 automaat

wie kan mij helpen

Wat ook nog kan: er zit een kunstof tankje links in de voorbumper.. daar zit vacuum in (..euuh.. d'r zit geen lucht in wacko.gif )kan ook zijn dat dit tankje lekt of de (lange) leidingen ernaartoe..

Wat ook nog kan: lucht in het koelsysteem, of een hevig verstopt/vervuild verwarmingselement.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Wat goed om dit verhaal te vinden:

Ik heb het zelfde probleem. Zeker met kouder weer krijg ik de auto amper warmgestookt. Wel heb ik al twee keer de termostaat vervangen. Dus moet het haast wel aan het vacuumsysteem liggen. Kan iemand mij vertellen hoe dit systeem eigenlijk werkt? Waarom is vacuum bij het verwarmen nodig? En op wat wordt er vacuum gezogen? Wat doet dat tankje in de bumper nou precies?

Maar ik ga er in ieder geval naar kijken. Kon me al niet voorstellen dat een jeep maar half lauw wordt terwijl die auto's ook in hele koude streken van de states moeten rijden.

Zouden jullie misschien een telefoonnummer kunnen achterlaten op mijn E-mail adres? (sjbavinck@hotmail.com) Zodat ik iemand kan bellen als ik er niet meer uitkom onder de moterkap?

Alvast bendankt en de groeten van een heel merktrouwe Jeeprijder.

Stijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by sjbavinck@Dec 16 2003, 14:53

Wat goed om dit verhaal te vinden:

Ik heb het zelfde probleem. Zeker met kouder weer krijg ik de auto amper warmgestookt. Wel heb ik al twee keer de termostaat vervangen. Dus moet het haast wel aan het vacuumsysteem liggen. Kan iemand mij vertellen hoe dit systeem eigenlijk werkt? Waarom is vacuum bij het verwarmen nodig? En op wat wordt er vacuum gezogen? Wat doet dat tankje in de bumper nou precies?

Maar ik ga er in ieder geval naar kijken. Kon me al niet voorstellen dat een jeep maar half lauw wordt terwijl die auto's ook in hele koude streken van de states moeten rijden.

Zouden jullie misschien een telefoonnummer kunnen achterlaten op mijn E-mail adres? (sjbavinck@hotmail.com) Zodat ik iemand kan bellen als ik er niet meer uitkom onder de moterkap?

Alvast bendankt en de groeten van een heel merktrouwe Jeeprijder.

Stijn

Het vacuumspul bedient een aantal klepjes die de lucht- en waterstroom regelen.

Zo zitten er onder het dashboard een tweetal vacuumbediende klepjes die de luchtstroom langs de kachel kunnen laten gaan en die de luchtstroom naar onder of naar boven sturen.

Onder de motorkap vind je, aan de passagierskant langs de motor, vlakbij het schutbord, een vacuumbediende klep die het koelwater van de motor wel of niet door de kachel stuurt.

Zonder vacuum werken deze klepjes dus niet. Zonder vacuumtankje werken de klepjes slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...