Spring naar bijdragen

tj verhogen/velg maat


Recommended Posts

hoi

heb net een tj aangeschaft (2001) deze is helemaal standaard

wil hem verhogen , andere velgen er onder zodast hij wat beter smoelt

hoeveel verhoging weet ik nog niet weet iemand een beetje een prijs van verhogen zodat ik een beetje een idee krijg ervan.

2 e vraag

wat is de maximale velg breedte met de standaard flairs ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom..

Maximale breedte? Hoe breed moeten ze worden dan?? :lol:

Op de standaard maat velg kunnen erg brede banden, dus zoveel groter hoeven ze niet te zijn.

wel is de et-waarde (offset) en de daarmee samenhangende 'backspacing' van belang, anders gaan de banden aanlopen bij insturen.

offset.gif

Als de offset kleiner wordt, of zelfs negatief gaat, wordt ook de backspacing kleiner en steekt de velg dus verder uit.

Misschien handig te kijken wat voor band je wil gaan rijden en daar de velgen bij kiezen.

wat ga je trouwens doen? Alleen op straat, of het terrein in?

Als je alleen op straat rijdt hoef je niet eens veel te verhogen voor grotere banden, tot 30" als helemaal niet.

Anders een paar blokjes op de veren, die zitten tussen de 50 en 100 euro. Of tweedehands kan zelfs..

Beetje terreinrijden kan dan waarschijnlijk ook nog, hoewel hij standaard al meer kan dan je denkt.. verhogen is ook nog gewoon leuk.

Maar eenmaal die afslag genomen... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel eigelijk met de velg/band breedte tot welke maat kan ik gaan met bredere banden/velgen zonder dat ik bij de apk problemen krijg uitsteken van de band

verhogen vind ik gewoon wat beter staan vandaar het verhogen

ik zal de auto op straat maar ook soms off road gaan gebruiken maar niet zo vaak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...