Spring naar bijdragen

prachtige site


ericie
 Share

Recommended Posts

Hi,

Ik ben voor de eerste keer op site en mijn complimenten. Het ziet er fantastisch uit.

Als alles gaat zoals gepland word ik volgende week de trotse berijder van een Renegade. Na tevergeefs 11 maanden gewacht te hebben op een Kia Sorento 3.5 V6, besloten de bestelling te annuleren en een Jeep te nemen. Ik ben heel benieuwd hoe me dit gaat bevallen. Mijn eerste proefrit stemde zeer hoopvol. Nadat de auto afgeleverd is, snel eens in het terrein testen.

Aangezien dit mijn eerste 4x4 wordt, lijkt het mij, alvorens het terrein zomaar in te duiken, een basiscursus terreinrijden te gaan volgen. Heeft iemand hier een goed adresje voor?

Groet,

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben voor de eerste keer op site en mijn complimenten. Het ziet er fantastisch uit.
smile.gif Welkom en bedankt voor 't compliment. wub.gifsmile.gif

Wat voor type Jeep heb je gekocht? Aangezien je aanvankelijk voor een Kia ging, denk ik dat je een Cherokee bedoeld. Gelukkig heb je je fout snel ingezien... wink.gif

Wat betreft die cursus terreinrijden: Meestal zijn die in het voorjaar zover ik weet, maar ik heb nog wel wat linkjes.

Cursus via 4WD magazine. Tot laat in het jaar...

Terreinrijden.nl geeft nogal wat linkjes daarover...

Misschien kom ik je nog tegen ergens...ik kan ook nog wel wat oefening gebruiken. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by ericie@Nov 4 2003, 13:09

Aangezien dit mijn eerste 4x4 wordt, lijkt het mij, alvorens het terrein zomaar in te duiken, een basiscursus terreinrijden te gaan volgen. Heeft iemand hier een goed adresje voor?

ok, linker pedaal is de koppeling, midden rem, rechts gas. als je het stuurwiel naar rechts draait gaat het voertuig...jawel, als je linksom draait.... je leert snel....

nee het best is om er met een paar ervaren mensen op uit te trekken, en het geld voor die duure cursus opzij te houden voor reparaties.

renegade. je bedoelt de liberty of new cherokee? leuk ding, jammer van de EFS, maar ik was aangenaam verast toen ik hem getest heb o terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by MugZy@Nov 4 2003, 18:50

[ok, linker pedaal is de koppeling, midden rem, rechts gas. als je het stuurwiel naar rechts draait gaat het voertuig...jawel, als je linksom draait.... je leert snel....

jammer van de EFS,

Wat is in hemelsnaam een EFS? wellicht een domme vraag, maar ja, ik ben ook helemaal nieuw natuurlijk.

Oh ja, ik heb overigens een Cherokee Renegate 3.7L gekocht (eigenlijk geleasd).

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

efs: typfout van mij. ik bedoelde ifs: independent front suspension. meer concreet: geen starre vooras die bij 4x4rijders nogal geliefd is vanwege meer en beter mogelijkheden tot verhogen, en wat meer veerweg toelaat.

zoals ik al zei had ik veel minder verwacht van de nieuwe cherokee (of liberty of kj). hij heeft niet de terein capasiteiten van een verhoogde cj7 of wrangler, maar in zijn klasse scoort hij meer dan behoorlijk. net zoals alle jeeps heeft ook deze de rubicon moeten doen. en dat wil ik nog zien gebeuren met een kia biggrin.giflaugh.gif

even meer over het leren rijden: zorg eerst en vooral voor een goede basis uitrusing voor je op pad gaat: een goed sleepLINT, geen touw geen kabel maar een lint, het kost wat, maar het gaat jaren mee. kijk of je voertuig voorzien is van stevige sleepogen voor en achter. enkele grrote harpsluitingen. basis gereedschap zoals sleutels, schroevendraaiers.(hoeft niet veel te zijn, ik heb zo'n pirel setje van een paar euro erinliggen, just in cast).

als het zover is, zorg dat je rustig bent, en laat je niet opjagen. het is jouw wagen, en jij beslist of je ergens al dan niet doorgaat. en vooralles deze regel nooit vergeten: zo langzaam mogelijk, en zo snel als nodig.

veel suckses met je jeep, en als je in de buurt bent wil ik altijd wel een meegaan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...