Spring naar bijdragen

Slecht Starten?


gevuldeheer
 Share

Recommended Posts

Beste Jeepers,

Ik heb niet echt startproblemen (hij doet het altijd) alleen de ene keer hoeft de motor maar 1x rond voor hij aanslaat maar soms wel 6 keer. en het maakt niet uit of hij nou warm of koud is of dat het buiten nu vriest of 30 gr is. er zit gewoon heel veel verschil in, en er is geen pijl op te trekken.

Ik zat zelf al te denken dat er misschien een (kruk/nokken)-as positie sensor niet altijd meewerkt, maar dat is eigelijk meer een gokje. :rolleyes: Ik heb het wel horen tuuteren maar weet niet waar de claxon zit :rolleyes:

1 van jullie soms een clue?

Ik heb een '91 xj 4.0i HO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik net mijn Cherokee (97) had gekocht, was mij dit ook opgevallen. Ik heb deze vraag in dit forum neergelegd, zie hieronder de vraag plus het antwoord:

Welkom leke11!

Even je vragen 1 voor 1:

1. De motor start vrij langzaam, zowel bij een koude als warme start. Duurt zo'n 4 seconden. Hij start wel altijd en de motor is soepel. Toch zou ik willen dat hij wat sneller zou starten.

De motor heeft altijd minstens één krukasomwenteling nodig voordat hij start. Dit komt omdat de computer eerst informatie moet verzamelen over de stand van de krukas en nokkenas, zodat hij op het juiste moment kan inspuiten en ontsteken. Ook mijn 4.0 moet even een paar seconden op de startmotor draaien voordat hij aanslaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...