Spring naar bijdragen

Help Help Duratrail Kit


ericwit
 Share

Recommended Posts

:no:

Beste mede jeepers,

Ben net nieuw en zie nu al door de bomen het bos niet meer.

Ik hoop dat 1 van jullie mij kan helpen.

Heb een wrangler uit '93 en heb haar nu een jaartje en wil ik graag gaan ophogen. Zo'n 3"-3.5" Zit aan een compleet duratrail pakket te denken.

Moet ik dan ook verlengde remslangen aanschaffen en wat ik meer heb gelezen een dropped pitmans arm???????

Of moet dit alleen als er grotere wielen onder komen en een bodylift wil gaan doen?

ik hoop dat jullie kunnen helpen

alvast bedankt.

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij een bodylift maak je ruimte voor grotere wielen, verder veranderd er niets aan je onderste en dus ook niet aan stuurinrichting.

Bij een verenlift wordt juist dat onderstel aangepakt. 3,5" lever al enkele noodzakelijke aanpassingen op. Je schokbrekers zijn te kort, de remslangen moeten vervangen of verplaatst worden, verbindingen swaybar / vooras zijn te kort ( meteen maar disconnects erop), en de trackbars trekken de as opzij. Deze trackbars kun je eventueel ook demonteren en weglaten, waarbij de voorste weglaten het weggedrag wel negatief beïnvloed. Relocaten kan ook, maar is zwak. Telescopiche bar's zijn zéér geschikt.

Als laatste zul je de hoeken in de aandrijfas achter moeten beperken: Daarvoor zijn er eigenlijk 2 oplossingen: TC lowering of SYE.

TC lowering bestaat uit 2 keggen onder de as en een setje bussen waarmee je de achterkant van de versnellingsbak laat zakken. Werkt op zich goed, maar in het terrein lever je een deel van de gewonnen hoogte weer in! Een SYE ( SlipYoke Eliminator ) is een betere maar (veel) duurdere oplossing: Je tussenbak wordt omgebouwd middels een andere hoofdas en staartstuk, waarna er een speciale aandrijfas gemonteerd wordt.

Al met al is een bodylift dus véél minder ingrijpend. Maar niet zo mooi ( vind ik ) en 2" is voor mij eigenlijk mechanisch wel het maximum.

Wat je moet nemen is ook al afhankelijk van wat je wilt kwa banden en gedruik van je Jeep...

Succes met je beslissing!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast bedankt voor je snelle reactie 87Wrangler,

Misschien is 3.5" wel iets te veel dan.

Ik wil hem wel hoger hebben maar het gaat er mij om dat er 32" of 33" onder kunnen. Zelf heb ik hem dagelijks nodig voor het werk en voor de fun.

Duratrail zegt ook een suspensionkit te hebben van 2" tot 2.5". moet ik dan nog steeds de aanpassingen doen die je beschreef of valt het dan wel mee? Want in zo'n kit hebben ze het niet over de aanpassingen die je hierboven beschreef.

Deze zaken zitten in het pakket:

Frontleaf spring 2x

rearleaf spring 2x

mounting kit

procomp shock front 2x

procomp shock rear 2x.

alvast bedankt weer!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 tot 2.5" kan zonder al teveel aanpassingen. Assen en remslangen kunnen dan zo blijven.

Maarr..... 't is niet echt voldoende voor 32"of 33" banden.... In dat geval zou ik er zeker een bodylift bij doen, ook 2"ofzo.

En dan nog: In het terrein zullen de banden kunnen aanlopen...

(Ik heb totaal 4" lift en m'n 31ers raken de schermen soms... )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je niet te veel en te grog het errein in gaat zou je kunnen overwegen om een combinatie van verlengde shackles en een bodylift te nemen, je hebt dan ook een totaal van 3 inch wat niet te prijzig is en zonder te veel mechanischa aanpassingen, nadeel is wel dat je met verlengde shackles het stuurgedrag iets nadelig beinvloed maar het is wel voordelig. dan kun je er 33ers of 32ers op leggen maar ze zullen in het terrein wel iets aanlopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een compleet pakket van 2.5 inch + iets langere shackels is genoeg voor 33ers

Moet je wel je stoot blokken op de as laten zitten

Ik kan met deze oplossing goed in het terrein uit de voeten en ook prima op de weg

Ik gebruik hem ook voor dagelijks woon/werk verkeer

Groet Erik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...