Beest Geplaatst January 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2007 kweet niet meer wie, maar die bleek verkeerde spullen gekregen te hebben en er op gezet..... liep ook niet, lag aan de verdelerkap en rotor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 3, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2007 Dat was Ollie B. Bij hem was de "meeneemnok" van de rotor afgebroken omdat de rotor tegen de contactpunten in de verdelerkap aanliep. In dit geval geloof ik daar niet zo in. Bij ollie was er namelijk geen verschil in vonksterkte, maar vonkte er steeds een verkeerde bougie omdat de rotor slipte op de as. In het geval van Zino zou ik eerst eens een paar bougiekabels verwisselen en kijken of het probleem "meeverhuist". Indien dat zo is, kon het probleem toch nog wel in de kabels zitten. Zoniet wordt het lastiger.. Nogmaals de timing van de stroomverdeler controleren, is dan aan te raden. Maar nog wat: Cilinder 1 en 6 zitten tegenover elkaar in de stroomverdeler. Dat wil dus zeggen dat ze op dezelfde "nok" van het vliegwiel worden ontstoken. Immers: Bij een 4-takt motor wordt een cilinder één keer per 2 omwentelingen ontstoken. Mogelijk is er dus iets met het vliegwiel danwel de BDP sensor aan de hand waardoor hij één nok "slecht ziet" en dus 2 clinders niet of op een verkeerd tijdstip laat ontsteken. Een andere mogelijkheid is, dat je de stroomverdeler toch nog niet op tijd hebt staan.... Wil de motor trouwens wel op 4 cilinders aanslaan?? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zino Geplaatst January 3, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 3, 2007 Dat was Ollie B.Bij hem was de "meeneemnok" van de rotor afgebroken omdat de rotor tegen de contactpunten in de verdelerkap aanliep. In dit geval geloof ik daar niet zo in. Bij ollie was er namelijk geen verschil in vonksterkte, maar vonkte er steeds een verkeerde bougie omdat de rotor slipte op de as. In het geval van Zino zou ik eerst eens een paar bougiekabels verwisselen en kijken of het probleem "meeverhuist". Indien dat zo is, kon het probleem toch nog wel in de kabels zitten. Zoniet wordt het lastiger.. Nogmaals de timing van de stroomverdeler controleren, is dan aan te raden. Maar nog wat: Cilinder 1 en 6 zitten tegenover elkaar in de stroomverdeler. Dat wil dus zeggen dat ze op dezelfde "nok" van het vliegwiel worden ontstoken. Immers: Bij een 4-takt motor wordt een cilinder één keer per 2 omwentelingen ontstoken. Mogelijk is er dus iets met het vliegwiel danwel de BDP sensor aan de hand waardoor hij één nok "slecht ziet" en dus 2 clinders niet of op een verkeerd tijdstip laat ontsteken. Een andere mogelijkheid is, dat je de stroomverdeler toch nog niet op tijd hebt staan.... Wil de motor trouwens wel op 4 cilinders aanslaan?? ik heb deze avond eerst de sensor op het vliegwiel eens aan het bekijken geweest deze hebben ze er in gekleeft blijkbaar is dit niet echt verstandig geweest en dus heb ik er wat aan zitten prutsen en ja het beterde. de motor heeft al eens aangeslagen en op dat moment dat hij aanslieg gaf hij een gijser langs de lucht inlaat . blijkbaar zit het probleem toch aan de sensor op het vliegwiel maar hij wil wel nog niet draaien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.