Spring naar bijdragen

Toch Geen Verlies Vermogen?


corfu
 Share

Recommended Posts

dacht enige tijd geleden dat mijn vermogen nogal afgenomen was en heb alle mogelijke oorzaken na gelopen: koppakking is goed, spruitstuk gelast, ontsteking vernieuwd enz.

de moter loopt als een zonnetje en zonder belasting reageerd ie lekker op het gas, wel vindt ik hem wat stil ( heb de einddemper vervangen door een rechte pijp wat voorheen een soort van v8 brul gaf dry.gif dit is wat minder nu ,) kan dit veroorzaakt worden door een dichtgeslibte kat ofzo en hoe kan ik dit controleren??

verder denk ik dat het vermogen wat er al dan niet is niet goed op de weg komt, de bak? koppelomvormer?? rijdend duurd het mijn inziens te lang voordat ie door de versnellingen heen gaat, hij schakeld niet lekker door , moet veel terugschakelen bij inhalen en bij een hellinkje met cr contr aan en bij het einde van het toeren gebied blijft ie (langer) hangen voordat ie opschakeld ph34r.gif het olie pijl is maximaal volgens de pijlstok.

nu heb ik 10 mndn in de bergen continu met de powerknop aan gereden kan dit iets veroorzaakt hebben?!? frusty.gif ?

ook met veel gewicht erachter 1500kg + wil het voorkomen dat ie vanuit stilstand sommige percentages niet meer trekt! en dus niet meer van z'n plaats komt wacko.gif ( wel op 31"ers en standaard overbrenging)

nu heb ik iets gehoord over filters ofzo in de bak???

iemand raad??

gr yury

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schakelt de auto altijd bij ongeveer dezelfde snelheid, onafhankelijk van veel of weinig gas geven en werkt de kick down niet?

Controleer dan je TPS!

kick down werkt sloom in comfort en soms ook niet direct. rest is me niet echt opgevallen maar volgens mij niet en schakeld ie bij veel gas ook gewoon a h eind.

maar kan deze TPS bepalen dat het vermogen niet goed op de wielen komt?

wat doet ie precies ( bij zoek funtie forum krijg ik niets)

bvd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kick down werkt sloom in comfort en soms ook niet direct. rest is me niet echt opgevallen maar volgens mij niet en schakeld ie bij veel gas ook gewoon a h eind.

maar kan deze TPS bepalen dat het vermogen niet goed op de wielen komt?

wat doet ie precies ( bij zoek funtie forum krijg ik niets)

bvd

De TPS bekijkt de stand van de gasklep en geeft dit o.a. door aan de elektronica van de automaat. Aan de hand van de stand van de gasklep wordt het moment bepaald dat de automaat schakeld. Komt er geen of een verkeerd signaal, dan zal de automaat dus niet op het goede moment schakelen. Schakelt de automaat te vroeg naar een hogere versnelling, dan voelt dit sloom aan alsof je vermogensverlies hebt.

Er kunnen andere oorzaken zijn, maar je geeft al aan dat de kick down niet altijd goed werkt dus ik blijf nog even bij m'n eerste verdachte...de TPS dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De TPS bekijkt de stand van de gasklep en geeft dit o.a. door aan de elektronica van de automaat. Aan de hand van de stand van de gasklep wordt het moment bepaald dat de automaat schakeld. Komt er geen of een verkeerd signaal, dan zal de automaat dus niet op het goede moment schakelen. Schakelt de automaat te vroeg naar een hogere versnelling, dan voelt dit sloom aan alsof je vermogensverlies hebt.

Er kunnen andere oorzaken zijn, maar je geeft al aan dat de kick down niet altijd goed werkt dus ik blijf nog even bij m'n eerste verdachte...de TPS dus

dit gaat mijn technische kennis te boven , dus zal het zsm na laten kijken.

bedank en zal het laten horen of dit t was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...