Spring naar bijdragen

Hydraulische klepstoters?


Recommended Posts

Goedemorgen allemaal, eerst even zeggen; ik ben nieuw aangemeld en wil zegen dat ik dit een fantastisch initiatief vind!!!

Val gelijk maar met een vraag binnen!

Sind gisteren hoor ik in mijn geliefde Cherokee Jamboree 2.5i uit '93. Een ontzettende ratel.... ik heb met draaiende motor de oliedop eraf gehaald en hoorde daar het geluid. mijn schoonvader vroeg me of deze auto "hydraulisch klepstoters" had... WEET IK VEEL!!! kan iemand mij antwoorden? of mischien aan de hand van mijn uitleg zeggen waar ik naar moet kijken? Het geluid is er als 'ie stationair loopt, dus zonder aandrijving is het geluid er ook! Kan iemand helpen?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo JJ,

Ja, je motor heeft "hydraulische klepstoters"!

Maar of dat de oorzaak van het ratelen is???? Gingen er nog werkzaamheden aan vooraf? bijv. olie-verversen, andere bougie's o.i.d.?

Ook de distributieketting kan overigens gaan ratelen, als deze te slap staan door een defecte spanner!

Zoek in ieder geval uit wat de oorzaak is, voordat er eventueel ernstige schade ontstaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ontzettend bedankt voor je reactie 87Wrangler, waardeer het enorm!

Heb vandaag vast laten stellen dat het de klepstoters zijn, wil ook maar gelijk de distributie laten vervangen.

Iemand idee of dat zelf te realiseren is deze reparatie? Iemand idee wat de onderdelen ongeveer kosten? Wederom alvast bedankt voor jullie reactie, ben enorm blij met dit forum!

Groet,

JeepJamboree

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ketting zal wel zo'n 125 Euri kosten ( meestal een setje inclusief de kettingwielen) Daarbij heb je dan ook een nieuwe spanner en een geleider nodig, reken daarvoor ook op een 35 à 40 euro. verder natuurlijk een pakking voor je distributiedeksel en kleppendeksel. Alles bij elkaar zou ik toch zeker op 275 euro rekenen( inclusief de klepstoters) en dan moet je het zelf monteren! Maar dat is, als je een beetje handig bent, best zelf te doen! Let er bij het vervangen van de distributieketting wel goed op, dat de boel niet "van tijd" loopt!!!! Volg de aanwijzingen in de technische handleiding precies op, en controleer alles nogmaals als je niet zeker bent!!!

Waarschijnlijk zul je dus ook nog een paar tientjes aan een handleiding moeten uitgeven rolleyes.gif

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bokkie is ff stil want hij heeft op het moment ff geen werkplaats.

Ik denk dat ik die over 1 of twee weken wel weer heb want ik ben bezig met een ruimte.

Dan is iedereen weer welkom om reparaties op een betaalbare manier te laten doen.

Het lijkt er op dat dat hier en daar wel weer van pas zou komen.

Er zijn al aardig wat mensen die ik op die manier blij gemaakt heb en het zou leuk zijn als dat er nog veel meer zouden kunnen worden.

Misschien kan een van de ''modder eters'' dit berichtje wel ff editen en op een betere plek zetten.

Evengoed veel succes hoor JJ.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...