Spring naar bijdragen

Voorruit ontwaseming


Henk1625
 Share

Recommended Posts

  • 4 months later...
Hallo allemaal.

Is er iemand die mij kan vertellen hoe de klep werkt waarmee je warme lucht van de voeten naar het voorraam

kunt regelen met de druk toetsen.

Bij mij blijft hij beneden uitblazen en voordat ik alles ga slopen gaarne eerst wat input van iemand met ervaring.

Alvast bedankt.

GR

Henk

haloo henk is het probleem al opgelost met de warme lucht bij je voorraam

ik heb namelijk het zelfde probleem, dus als je de oplossing hebt hoor ik het graag

gr. michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wordt door vacuum aangestuurd.

er komt 1 slangetje van je vacuumvoorraadpot vandaan , en dan gaan er 2 van de drukknoppen naar de aansturing van je luchtkleppen.

eerst maar ff checken of er wel vacuum op staat .

als je een slangetje op een klep zet en je zuigt er aan dan moet hij gaan bewegen , zoniet dan is het klepje kapot.

er zit er 1 recht onder je radio ,en de andere boven de voeten van de bijrijder.

cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wordt door vacuum aangestuurd.

er komt 1 slangetje van je vacuumvoorraadpot vandaan , en dan gaan er 2 van de drukknoppen naar de aansturing van je luchtkleppen.

eerst maar ff checken of er wel vacuum op staat .

als je een slangetje op een klep zet en je zuigt er aan dan moet hij gaan bewegen , zoniet dan is het klepje kapot.

er zit er 1 recht onder je radio ,en de andere boven de voeten van de bijrijder.

cor

ok bedankt ga het straks proberen

gr. michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het systeem werkt als volgt.

Uit het bedieningspaneel loopt een kabel naar de motorruimte waar een klep voor warme of koude lucht kan worden omgezet.

Bij mij was deze kabel verroest en heb ik vervangen.

Is makkelijk te controleren door de schuif heen en weer te halen , moet soepel lopen.

De knoppen sturen 2 luchtslangen aan. Dit loopt inderdaad via het vacuum systeem.

Werkt je Cruise control wel? Is namelijk hetzelfde luchtsysteem.

Zijn de slangen nog luchtdicht?

Zitten de kleppen niet vast?

Dit is te controleren door het dashboard kastje te verwijderen en daar achter zit de klep verstopt.

Mocht je nog meer willen weten hoor ik het wel.

Ik heb eventueel nog wat plaatjes uit het onderdelen boek die duidelijker maken hoe het systeem werkt.

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het systeem werkt als volgt.

Uit het bedieningspaneel loopt een kabel naar de motorruimte waar een klep voor warme of koude lucht kan worden omgezet.

Bij mij was deze kabel verroest en heb ik vervangen.

Is makkelijk te controleren door de schuif heen en weer te halen , moet soepel lopen.

De knoppen sturen 2 luchtslangen aan. Dit loopt inderdaad via het vacuum systeem.

Werkt je Cruise control wel? Is namelijk hetzelfde luchtsysteem.

Zijn de slangen nog luchtdicht?

Zitten de kleppen niet vast?

Dit is te controleren door het dashboard kastje te verwijderen en daar achter zit de klep verstopt.

Mocht je nog meer willen weten hoor ik het wel.

Ik heb eventueel nog wat plaatjes uit het onderdelen boek die duidelijker maken hoe het systeem werkt.

Marcel

hij hallo marcel ik ben even bezig geweest ,

kom er niet helemaal uit dus als je die plaatjes nog heb ........

zou heel mooi zijn misschien krijg ik dan een helder moment

gr. michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Michel,

Doe ff een mailadres geven.

Is makkelijker

Marcel

Hallo Marcel het probleem was bij mij weer weg maar is nu weer terug gekomen.

Moet toch op onderzoek uit, zou jij mij ook die plaatjes kunnen sturen dat zou me erg helpen.

Weet jij ook iets van de cruise control af, de vacuum slang is verwijderd door de vorige eigenaar, ik heb geen idee waar hij op aangesloten moet worden.

Kun jij mij de plaatjes sturen op warsteiner@quicknet .nl.

Alvast erg bedankt voor je moeite.

MVG

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...