Vulture Geplaatst April 16, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2004 Bedankt voor alle info Maar kijk eens naar deze link, da's een custom crossmember die de TC laat zakken zonder dat het ten koste gaat van de bodemvrijheid. Ik betaal tenslotte voor 5 inch (ja, ik ben nederlander ). Het zal nog effe duren maar ik laat het zeker weten als ik eraan begin. Nogmaals bedankt, Vulture Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst April 16, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 16, 2004 You're welcome Maarre. je zegt het zelf eigenlijk al: da's een custom crossmember die de TC laat zakken zonder dat het ten koste gaat van de bodemvrijheidZo staat het ook op je link:The Rusty's Crossmember is a direct replacement for those that have been beat and banged on rocks and stumps. Made of 3/16 steel, pre-drilled for easier installation of our engine - trans skid and our TC skid. It is also available with a 1 inch drop model for better driveline angles without loosing any ground clearance. Hier praten ze dus weer over bodemvrijheid, niet over de overrijhoek !!! Zoals hierboven al gezegd, da's wat anders! Bodemvrijheid is eigenlijk de afstand tussen de diff's en de grond, die kun je alleen maar vergroten door, inderdaad, grotere wielen! Om die te kunnen monteren moet de afstand tot de spatborden worden vergroot, daarvoor monteer je dus een liftkit. Een bodylift kan dus dan eigenlijk volstaan, maar je overrijhoek wordt daar niet erg veel groter van. Wil je die vergroten, dan moet je dus het chassis omhoogbrengen en dat doe je met een verenlift. Tevens maak je daarmee de doorwaad-diepte groter, omdat ook je motor mee omhoog gaat. Het laagste punt in het chassis is echter de crossmember, en die zit nog midden tussen de assen ook (kijk maar naar bovenstaande foto, de TJ ligt op de crossmember). Ga je dus je tussenbak wat laten zakken, dan wordt die hoek weer wat kleiner, 't is niet anders.... Beter blijft dus de SYE, maar da's ook fors duurder..... Zie dit maar als alternatief, maar voor de meesten onder ons wel een goed alternatief, die je bovendien redelijk simpel zelf kunt fabriceren! Hopelijk is het allemaal een nog beetje duidelijker gworden, ik ben echter weer eens ijverig aan het typen geweest, dat ik maarzo aan het doordraven ben geweest.... Zo ijverig, dat ik nu eerst een weekeindje met een kameraad op een camping ga zitten, oliepeil van mij ( en hem) moet ook weer ff op peil gebracht worden... echter niet met 10W40 Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.