DEEF Geplaatst October 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2006 hoi , ik heb de laatste tijd dat als ik wil gaan rijden dat ie bijna niet vooruit komt maar een sputterend geluid geeft en schokkend vooruit gaat , wat ie eerst niet deed wel is het zo dat ik altijd eerst even het gaspedaal intrap voordat ik ga rijden want anders start ie moeilijk misschien dat ie dan een beetje verzuipt?ofzo.... dat ie daarom dat doet? misschien kunnen jullie mij een aanwijzing/tip geven Oja ik heb een automaat . bedankt alvast voor een teactie! mvgr. Dave Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2006 Ik ga ervan uit dat het een 4.2 liter motor betreft? Da's namelijk het enigste type waarbij je vóór het starten het gaspedaal éénmaal helemaal moet intrappen en dan rustig loslaat. Daarna starten en na 15 á 20 seconden even een stootje gas geven om de choke wat terug te laten springen. e.e.a. houdt ook in, dat je niet direct weg moet rijden! Even wachten totdat de motor mooi "rond" loopt! Verder is de motor nogal gevoelig op de ontsteking ( is ook nog te stellen) en wanneer de electronica op en rond de carburateur allemaal nog in werking is, kan dat ook de meest verschrikkelijke sh*t veroorzaken! En dan heb ik het nog niet over de 1,5 mile vacuumslang, die kan lekken, gehad.... Dus: * Is het een 4.2 liter 6 cilinder?* Is de carburateur nog origineel en volledig aangesloten op de computer en vacuum sh*t?* Doet 'ie het zowel warm als koud?* Wanneer was de laatste servicebeurt? ow... en welkom hier, natuurlijk!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DEEF Geplaatst October 11, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2006 Ik ga ervan uit dat het een 4.2 liter motor betreft? Da's namelijk het enigste type waarbij je vóór het starten het gaspedaal éénmaal helemaal moet intrappen en dan rustig loslaat. Daarna starten en na 15 á 20 seconden even een stootje gas geven om de choke wat terug te laten springen.e.e.a. houdt ook in, dat je niet direct weg moet rijden! Even wachten totdat de motor mooi "rond" loopt! Verder is de motor nogal gevoelig op de ontsteking ( is ook nog te stellen) en wanneer de electronica op en rond de carburateur allemaal nog in werking is, kan dat ook de meest verschrikkelijke sh*t veroorzaken! En dan heb ik het nog niet over de 1,5 mile vacuumslang, die kan lekken, gehad.... Dus: * Is het een 4.2 liter 6 cilinder?* Is de carburateur nog origineel en volledig aangesloten op de computer en vacuum sh*t?* Doet 'ie het zowel warm als koud?O ja , ik zal je vertellen dat ik hem pas anderhalve maand heb , ik weet niet wanneer ie een service heeft gehad maar ik weet wel dat ie 3 jaar had stil gestaan , en om je de waarheid tezeggen heb ik er weinig verstand van (nog hoop ik) ik weet dat het een 4.2 is..... en dat ik ben aangestoken door t jeep virus , hij stotterd alleen als ie koud is en dat deed ie in het begin wel maar niet zo als nu..... misschien omdat het wat kouder is buiten ? gr. Dave * Wanneer was de laatste servicebeurt? ow... en welkom hier, natuurlijk!!!!! O ja , ik zal je vertellen dat ik hem pas anderhalve maand heb , ik weet niet wanneer ie een service heeft gehad maar ik weet wel dat ie 3 jaar had stil gestaan , en om je de waarheid tezeggen heb ik er weinig verstand van (nog hoop ik) ik weet dat het een 4.2 is..... en dat ik ben aangestoken door t jeep virus , hij stotterd alleen als ie koud is en dat deed ie in het begin wel maar niet zo als nu..... misschien omdat het wat kouder is buiten ? gr. Dave O ja , ik zal je vertellen dat ik hem pas anderhalve maand heb , ik weet niet wanneer ie een service heeft gehad maar ik weet wel dat ie 3 jaar had stil gestaan , en om je de waarheid tezeggen heb ik er weinig verstand van (nog hoop ik) ik weet dat het een 4.2 is..... en dat ik ben aangestoken door t jeep virus , hij stotterd alleen als ie koud is en dat deed ie in het begin wel maar niet zo als nu..... misschien omdat het wat kouder is buiten ? gr. Dave hee onwijs gave website hebben jullie !! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 11, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 11, 2006 hee onwijs gave website hebben jullie !! Dank je! Zal 'm eerdaags weer eens updaten Wat je probleem betrteft: Ik zou beginnen met het geven van een service beurtje: Nieuwe bougie's, filters en olie. Kijk ook even het nivo van de automaat na! Eventueel kun je nog even de bougiekabels, rotor en verdelerkap vernieuwen. Doe dat zeker als het er al wat ouder uitziet! Grote kans dat je problemen daarmee al grotendeels zijn opgelost! Verder is de zogenaamde "nutter by-pass" een aanrader. Da's feitelijk niet meer dan het buiten gebruik stellen van de motorcomputer. Vaak is dat al gedaan, maar indien niet is het dus aan te bevelen, omdat die hele regeling zuigt! Maak anders even een foto van je carburateur en een foto van de motorruimte van bovenaf, dan kunnen we je wel vertellen of die by-pass al uitgevoerd is! Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DEEF Geplaatst October 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2006 Dank je! Zal 'm eerdaags weer eens updaten Wat je probleem betrteft: Ik zou beginnen met het geven van een service beurtje: Nieuwe bougie's, filters en olie. Kijk ook even het nivo van de automaat na! Eventueel kun je nog even de bougiekabels, rotor en verdelerkap vernieuwen. Doe dat zeker als het er al wat ouder uitziet! Grote kans dat je problemen daarmee al grotendeels zijn opgelost! Verder is de zogenaamde "nutter by-pass" een aanrader. Da's feitelijk niet meer dan het buiten gebruik stellen van de motorcomputer. Vaak is dat al gedaan, maar indien niet is het dus aan te bevelen, omdat die hele regeling zuigt! Maak anders even een foto van je carburateur en een foto van de motorruimte van bovenaf, dan kunnen we je wel vertellen of die by-pass al uitgevoerd is! Succes! Nou ik heb het even nagevraagd , die by-pass is al uitgevoerd (ik heb me laten vertellen dat het die afgeknipte kabelboom is ).Het is voor mij ook niet zo moeilijk om de Jeep helemaal goed tekrijgen , ik woon namelijk in scheveningen 100 meter van 4x4 scheveningen. Maar als ik het over die zaak heb zegt iedereen dat je daar veel te veel betaald ! ,en dat ik er zelf zo veel mogelijk in moet verdiepen , ik heb namelijk een halve body kit/lift er onder laten zetten+nieuw voorraam+nieuwe uitlaat+v snaar+raamrubbertjes+ze hebben mn orginele Jeep stuur terug geplaatst in was kwijt 2400eur! die halvebody lift/kit die was al 1100eur! Dus je begrijpt dat het een duur grapje voor mij is..... En nog heel even moet orienteren voor die grote onderhouds beurt..... En dus opzoek ben naar alernatieven .... Als je mij een stukje opweg kan helpen zal ik je erg dankbaar zijn ! mvgr. Dave bedankt voor je reactie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2006 Er zijn in het westen van het land wel een paar mensen die veel aan Jeeps doen... Er is er vast wel één die je wil helpen om dit op te lossen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DEEF Geplaatst October 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2006 Er zijn in het westen van het land wel een paar mensen die veel aan Jeeps doen... Er is er vast wel één die je wil helpen om dit op te lossen! okee dan , wat vond je van de prijzen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 12, 2006 de genoemde prijzen vind ik stevig. Maar ik weet natuurlijk niet wat er allemaal gedaan moest worden... Bodylift kan soms best lastig zijn, als er een bout afbreekt ofzo. 't Is dus lastig aan te geven of het te duur is... Ik doelde trouwens op forumleden die veel aan Jeeps sleutelen, min of meer in hun vrije tijd. Ik vermoed dat je binnen een paar dagen wel een berichtje van één van hen zult onvangen... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DEEF Geplaatst October 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 13, 2006 de genoemde prijzen vind ik stevig. Maar ik weet natuurlijk niet wat er allemaal gedaan moest worden... Bodylift kan soms best lastig zijn, als er een bout afbreekt ofzo. 't Is dus lastig aan te geven of het te duur is...Ik doelde trouwens op forumleden die veel aan Jeeps sleutelen, min of meer in hun vrije tijd. Ik vermoed dat je binnen een paar dagen wel een berichtje van één van hen zult onvangen... hee bedankt voor de tip! ga er gelijk werk van maken ! gr. Dave Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeeplover Geplaatst October 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2006 Ik hen een Wrangler 4,2 en die draait elke morgen stotterend , dan ineenop 5 cilinders , dan weer op 6 , Ik kan het niet vinden . Hij heeft nieuwe bougies , en de verdeelkap is ook recent. Computer is uitgeschakeld , heeft er iemand een iedee wat het kan zijn. jeep_lover66@hotmail.com hee bedankt voor de tip! ga er gelijk werk van maken ! gr. Dave Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 22, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 22, 2006 Kan veel zijn... carburateur bijv... of bougiekabels.. Maar doe me een lol, en open even een eigen topic! Nu lift je mee op een ander topic en krijgen we allemaal antwoorden aan verschillende leden door elkaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DEEF Geplaatst October 30, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst October 30, 2006 Kan veel zijn... carburateur bijv... of bougiekabels..Maar doe me een lol, en open even een eigen topic! Nu lift je mee op een ander topic en krijgen we allemaal antwoorden aan verschillende leden door elkaar. Ik heb ondertussen veel goede reacties gehad waar ik veel mee kan.... thanx!! Kunnen jullie deze topic sluiten? mvgr. Dave Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst October 31, 2006 Rapporteren Share Geplaatst October 31, 2006 Ok... -slotje- Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts