Spring naar bijdragen

natte voeten


Recommended Posts

er staat water in mijn zj van 1998 en wel alleen maar rechts achterin, achter de passagiersstoel. de vloeistofnivo's blijven correct en ik heb de bak onder de voorruit helemaal schoongemaakt en de afvoeren hiervan zijn niet verstopt. heeft iemand hier ervaring mee? kan het evt. condensatie zijn van de airco, misschien een afvoerslang o.i.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, is de afvoer van de airco. Rechts onder het dashboard onder de mat zit iets van plastic (driekantig) en als je geluk hebt zit daar een gaatje in, eventueel met een plug of zo er op. Als je die plug er uit haalt heb je een klein waterballetje, maar dat maakt niet zoveel meer uit.

Neem een flexibel iets (zelf met een remkabeltje van de fiets gedaan) en prik de daarachter gelegen leiding door, zowel naar boven als naar beneden.

Als je geen geluk hebt zul je een gaatje moeten boren (5 mm is genoeg).

Vergeet niet om eerst de goudvissen weer in de kom terug te zetten. tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er staat water in mijn zj van 1998 en wel alleen maar rechts achterin, achter de passagiersstoel. de vloeistofnivo's blijven correct en ik heb de bak onder de voorruit helemaal schoongemaakt en de afvoeren hiervan zijn niet verstopt. heeft iemand hier ervaring mee? kan het evt. condensatie zijn van de airco, misschien een afvoerslang o.i.d.

bedankt Newbe,

ik ga het morgen gelijk proberen. maar waarin moet dan dat gaatje komen? toch niet in de bodemplaat. is ie wel sneller droog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo, dat klopte. ik heb het driehoekige ding gevonden en er zat een plug in. met als gevolg een waterballet na het verwijderen hiervan. ik heb m'n draad er naar iedere kant ongeveer een meter in gehad maar ondervond geen noemenswaardige weerstand. nog even met een handpompje doorgeblazen maar dat bouwde ook geen druk op. onderaan het ronde gedeelte waar in het midden de plug zat hingen wel druppels dus misschien heeft het daar gewoon gelekt. heb de boel droog gemaakt en de plug er weer met bitumenkit ingezet. nu maar afwachten. als het droog blijft meld ik het nog wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...