jack Geplaatst August 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2006 ik ben mijn cilinderkop aan het reviseren maar weet niet met hoeveel N/M ik de kop moet aantrekken....wie weet raad het liefst in N/M Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst August 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2006 Is afhankelijk van het type en bouwjaar motorblok. (ik heb de Torque's van alle originele CJ motoren) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jack Geplaatst August 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 17, 2006 Is afhankelijk van het type en bouwjaar motorblok. (ik heb de Torque's van alle originele CJ motoren) Heb de formulle gevonden.... 1 N/M = 0,738 Ft-lbs aanhaal moment cilinder kop 4.0 i HO stap1 22 Ft-lbs (x 1.36 =29.92 N/M) stap2 45 Ft-lbs (x 1.36 =61.20 N/M) stap3 45 Ft-lbs (x 1.36 =61.20 N/M) stap4 bout onder de kleppen deksel 100 Ft-lbs (x 1.36 =136 N/M) bout naast de kleppen deksel 110 Ft-lbs (x 1.36 = 149.6 N/M) aanhaal moment cilinder kop 4.2 dit kan in één keer op 85 Ft-lbs (x 1.36 = 115.6 N/M) worden vast gezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst August 18, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 18, 2006 aanvulling en tips voor de AMC 258 258 van 1972 : stap 1 : 40 ft/lbs stap 2: 80-85 ft/lbs. 258 van 1973-1980 : stap 1 : 40 ft/lbs stap 2 : 105 ft/lbs. 258 van 1981-1986 : stap 1 : 40 ft/lbs stap 2 : 85 ft/lbs. De kopbout links-voor (de 11e bout die je aandraait) met 10 ft/lbs minder spanning aandraaien. Deze kopbout gaat door de holle ruimte van de waterpomp en daar zit dus geen materiaal. Als je deze bout TE strak aandraait, komt er te veel spanning tussen de boven en onderkant van deze ruimte te staan en kan de kop aan de zijkant scheuren. Het materiaal is hier aan de zijkant maar een paar mm dik. (Bij de revisie van m'n huidige blok, heb ik deze bout ook TE strak aangedraaid en is bij de waterpomp een scheurtje in de kop ontstaan.) Aan de onderkant van deze kopbout een beetje lock-tight doen, want deze benut maar een klein stukje van het tapgat in het blok. Na ongeveer 2000 km de kopbouten 'n keer natrekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
martinus_ Geplaatst September 29, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 29, 2008 Ik heb ff moeten zoeken, maar bedankt voor de info, lbs stond indedaad niet op mijn momentsleutel thx de Kick ( ookal is het 2 jaar later ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.