The Kick Geplaatst August 10, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 10, 2006 De lengte (in- en uitgeschoven) van een originele voorste aandrijfas kan ik uit een tabel halen. Lengte is afhankelijk van motorblok, versnellingsbak en tussenbak. Maar als de Jeep middels een 4" verenpakket verhoogd is, dan zou de as dus eigenlijk langer moeten zijn. Hoe bepaal je dan de nieuwe in- en uitgeschoven lengte van de as. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
F.M Geplaatst September 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 dat heet de werklengte. dat meet je vanaf de bak tot aan je as Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Green bear Geplaatst September 25, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 25, 2008 Hoe bepaal je dan de nieuwe in- en uitgeschoven lengte van de as. Hoi Hans Zoals F.M al zegt de (werk-lengte) deze wordt gemeten tussen de yoke’s hart op hart van de kruis-stukken Druk het verenpakket aan de diff, zijde compleet in, dit is de ingeschoven lengte. Druk daarna de andere zijde compleet in, dit is de uitgeschoven lengte. Let wel op dat de ontspannenzijde van het verenpakket zn max heeft bereikt. Heb een tijdje geleden Tom wood´s aandrijf assen uit de states laten komen, zagen er goed uit, deze konde 1" meer in en uit schuiven. Dit was een vervanger voor de standaard aandrijfas, tevens zwaarder uitgevoert en een vetnippel op de kruisjes voor 209$ Suc6 ed Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
darkwolf Geplaatst September 26, 2008 Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2008 De lengte (in- en uitgeschoven) van een originele voorste aandrijfas kan ik uit een tabel halen. Lengte is afhankelijk van motorblok, versnellingsbak en tussenbak. Maar als de Jeep middels een 4" verenpakket verhoogd is, dan zou de as dus eigenlijk langer moeten zijn. Hoe bepaal je dan de nieuwe in- en uitgeschoven lengte van de as. Over het algemeen hoef je je voor aandrijfas niet aan te passen. Je Jeep gaat wel omhoog maar je as is natuurlijk vrij lang waardoor je speling genoeg hebt op je schuifstuk. Bovendien gaat met uitveren je as nu wel verder naar beneden dan vroeger, maar het vaste oog van je verenpakket zit aan de achterzijde waardoor je vooras naar achteren komt als hij naar beneden gaat. Wat vaak eerder een probleem geeft is dat je met je aandrijfas de draagplaat van je bak gaat raken. Verder is uiteraard de achterste aandrijfas een stuk korter ( vooral bij dat 5je van mij ) en die is dan ook veel belangrijker om in de gaten te houden, vooral de hoeken van de kruisen. Ik heb mijn achteras inmiddels laten vervangen door een cv. as en dat scheelde de wereld. Bij een cj7 echter is dit minder snel nodig maar moet je zeker wel op de lengte letten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Kick Geplaatst September 26, 2008 Auteur Rapporteren Share Geplaatst September 26, 2008 FM loopt 2 jaar achter met lezen op Forum postje is van augustus 2006 maar toch ieder bedankt voor de reacties Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.