Spring naar bijdragen

Softop


Brooks69
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeepers,

Nieuw hier op het forum en meteen hulp nodig van jullie, ik ben reeds lange tijd een "Jeep" rijder maar dan

van het allereerste model, Willys MB van 1944. Bezit ook nog een CJ 2A van 1949 beide in uitstekende en originele

staat.

2 jaar terug ben ik naar de Provence gereden met mijn MB wat een hele ervaring was op zich, alles is perfect gelopen

doch niet met mijn kont en rug. De willys is uitermate geschikt voor korte ritten maar géén 3000km.

Hop en nu komen we aan de reden van mijn vraag, ik heb daarom een Wrangler YJ 4.0H gekocht van 95 om wat comfortabeler naar zuid frankrijk te rijden en hier natuurlijk ook.

Hij is compleet, hardtop, softtop en bikini één probleem ik geraak er maar niet aan uit hoe ik die softtop

in mekaar krijg vooral de stangen hoe bevestig ik die correct.

Graag jullie hulp hierbij

Greetz Hein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet waar je woont maar als je hierheen komt Giesbeek bij Arnhem zal ik je helpen opbouwen

Er zijn namelijk verschillende systemen dus als je wat fotoos kunt plaatsen ( www.imageshack.us >>> bladeren Host it >> link forum copieren in je bericht hier [ fotoos max 750x600 ] ) dan kunnen we vaststellen of je een bestop top hebt of een fabriekstop met frame en uitleggen hoe je hem op je Wrangler zet. Je mag ook bellen 0653344773

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou daar gaan we dan

eerst de strips monteren op de zijkanten van je body softtop01nd3.jpg dus van de deur naar de hoek van je jeep

dan de hoekstukken softtop02rp8.jpg evt U profieltjes komen op je hoekstukken softtop08vp1.jpgsofttop09xv6.jpgsofttop10ox5.jpgen dienen om de aluminium strip vast te zetten die je op de pees van je achterruit schuift. Het kan dat je een ander systeem hebt maar dat heb je een strip met klitte band die je op je achterklep dient te monteren.softtop03ff7.jpg

Dus of of.

Dan 2 strips met aan het uiteinde ronde hoeken die je bovenop het frame van je voorruit monteert.

en nog 2 hoekbeugeltjes die je op de hoek van de zijstrippen van je body monteert ronde kant naar buiten.softtop11iw4.jpg

Als je deze strips hebt gemonteerd komen de beugels die je kap ondersteunen aan de beurt.

Die zet je vast op de zij strips op je body. De beugel die aan het scharnier zit komt aan de voorkant van je auto.

De tweede beugel schuift over de ander en dient om je kap op spanning te zetten.softtop05jt3.jpg

Nu heb je nog 2 beugeltjes die tussen je sportbar en de voorruit komen en dienen om je frame te koppelen aan je voorruit. Op je voorruit zitten op de hoeken 2 torx bouten Losmaken en misschien handig om schroefjes uit je zonneklep te halen. Nu schuif je die beugeltjes tussen de sportbar en de voorruit.

De grote gaten zijn de plaatsen waar de torx weer doorheen komt . De lipjes zijn om de massieve stang met ronding aan te klikken met een schroefje met hamersteel.softtop13mo3.jpg

Als het frame staat

eerst de voorkant in de strip schuiven van de voorkant van de kap boven op je voorruit. Dat is de kunststof strip aan je softtop. Daarna klem je aan de achterkant de ronde hoeken in de strips en maak je de drukkers vast onder je achterruit daar zitten klepjes met drukkers die je in de achterste stang klikt.softtop04nq4.jpgsofttop14td3.jpg

Dan de beugels omhoog schuiven aan de zijkant om de kap te spannen en als laatste de zijramen in de strips schuiven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou daar gaan we dan

eerst de stips monteren op de zijkanten van je body dus van de deur naar de hoek van je jeep

dan de hoekstukken evt U profieltjes komen op je hoestukken en dienen om de aluminium strip vast te zetten die je op de pees van je achterruit schuift. Het kan dat je een ander systeem hebt maar dat heb je een strip met klitte band die je op je achterklep dient te monteren.

Dus of of.

Dan 2 strips met aan het uiteinde ronde hoeken die je bovenop het frame van je voorruit monteert.

en nog 2 hoekbeugeltjes die je op de hoek van de zijstrippen van je body monteert

Als je deze strips hebt gemonteerd komen de beugels die je kap ondersteunen aan de beurt.

Die zet je vast op de zij strips op je body. De beugel die aan het scharnier zit komt aan de voorkant van je auto.

De tweede beugel schuift over de ander en dient om je kap op spanning te zetten.

Nu heb je nog 2 beugeltjes die tussen je sportbar en de voorruit komen en dienen om je frame te koppelen aan je voorruit. Op je voorruit zitten op de hoeken 2 torx bouten Losmaken en misschien handig om schroefjes uit je zonneklep te halen. Nu schuif je die beugeltjes tussen de sportbar en de voorruit.

De grote gaten zijn de plaatsen waar de torx weer doorheen komt . De lipjes zijn om de massieve stang met ronding aan te klikken met een schroefje met hamersteel.

Als het frame staat

eerst de voorkant in de strip schuiven van de voorkant van de kap boven op je voorruit. Dat is de kunststof strip aan je softtop. Daarna klem je aan de achterkant de ronde hoeken in de strips en maak je de drukkers vast onder je achterruit daar zitten klepjes met drukkers die je in de achterste stang klikt.

Dan de beugels omhoog schuiven aan de zijkant om de kap te spannen en als laatste de zijramen in de strips schuiven.

Ik zal wat fotoos maken om wat duidelijker te zijn

Over een half uurtje volgen de fotoos

hey slaapkop wink.gif ik had al het hele verhaal inclusief foto's huh.gif

maar nu weet ie het 2 keer tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pullie en anderen,

Klasse, bedankt voor de uitgebreide fotografische uitleg hiermee kan ik verder.

Dat laat niet weg dat andere nog mogen verder helpen, je weet maar nooit....

Jammer dat we niet altijd zo een zomerweer hebben zoals vorige maand dan was die vraag

misschien overbodig geweest.

Greetz en nog veel Jeep genot,

Hein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...