Spring naar bijdragen

metalen spatborden


Recommended Posts

Collegae,

Ik ga mijn CJ7 body-off laten restaureren en ik wil de plastieken spatborden (zgn. fender flares, bushwacker) verruilen voor vaste metalen exemplaren en mee laten spuiten in dezelfde kleur als de carrosserie. Net zo breed dat mijn 33"x12,5 banden niet meer uitsteken, zodat deze ook aan de APK-eisen voldoet.

Hebben jullie hierin adviezen en heeft iemand foto's?

Groeten,

Bart

Mijn huidig Jeepie:

cimg0718dl0.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb even op hun website gekeken, maar ik zoek eigenlijk geen extreem model hierin. Gewoon een soort modelletje als de huidige, maar dan van staal…Toch bedankt, want wellicht brengt het mij op een nieuw idee!

Maar nog een APK-vraagje t.a.v. afscherming: "...De personenauto mag geen scherpe delen aan de buitenzijde hebben. De wielen/ banden moeten goed zijn afgeschermd, mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken en mogen niet aanlopen..."

Maar tellen de plastiek spatborden mee of niet, want nu worden er bij de APK-keuring andere banden gemonteerd terwijl deze grens niet overschreden wordt als ik vanaf de plastiek spatbordverbreders reken. Maar wel vanaf de stalen carrosserie gerekend???

Zie hier voertuigtechnische eisen: Personenauto's en lichte aanhangwagens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 3 cm is vanaf rand spatborden dus die plastic dingen.

Heb even op hun website gekeken, maar ik zoek eigenlijk geen extreem model hierin. Gewoon een soort modelletje als de huidige, maar dan van staal…Toch bedankt, want wellicht brengt het mij op een nieuw idee!

Advies: Net als in die andere topic. Ff contact opnemen met Sjikita.

Die is vast wel in staat om iets te maken wat jij wilt. biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, Bas heeft van z'n hobby z'n beroep gemaakt of is het andersom?

Heb effe een winkel bezocht en op internet e.e.a. uitgezocht en ik dacht meer aan onderstaande:

Met neme een qua model passend spatscherm van een aanhanger en snijd het overtollige ervan af, last deze aan de carrosserie et voila. Een enkelassig model voor de achterscherm en een dubbelassige voor de voorscherm. Materiaalkosten ca.EUR 50.

Voorbeelden van schermen (hier te koop):

spatschermenkelasuk5.jpg

spatdsq0.jpg

spatschermdubbelassg3.jpg

spatewb9.jpg

P.S.: ik ben een boulevardblitser... en bovenstaande idee met dank aan John uit Eersel (die heeft ze!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...