Spring naar bijdragen

XJ '93 2.1TD


eL Tee
 Share

Recommended Posts

Gents,

binnenkort gaat ons gezinnetje op een welverdiend verlof naar Altea, Costa Blanca, Spanje. Daar ik niet geschikt ben om langer dan 12 minuten stil te zitten op een strand of naast een zwembad, heb ik besloten de rit te ondernemen met m'n XJ. Zo kan ik de buurt verkennen (er zijn enkele nationale parken in de omstreken)...

Teneinde m'n wagen optimaal voor te bereiden op de 2 x 1.800 km, ben ik op zoek om de darm tussen de turbo en de radiator/intercooler te vervangen. Het ding heeft namelijk momenteel de onhebbelijke gewoonte om los te springen... Dit komt doordat deze reeds - vanwege een scheur - werd ingekort.

Bij navraag bij de lokale onafhankelijke Jeep-garage, zou dit stuk onmogelijk te verkrijgen zijn, wegens "obsolete"...

Vandaag heb ik een mailtje gestuurd naar JeepCherokeeParts uit Tilburg in de hoop dat zij me uit de brand kunnen helpen.

Teneinde pro-actief te zijn, lanceer ik alvast de vraag hier: heeft iemand een dergelijke darm op overschot of weet er iemand een alternatief? Een V8 steken is, omwille van tijdsgebrek, uitgesloten biggrin.gif

Alvast bedankt voor de vele voorstellen!

eL Tee (België)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevonden!

Voor de mensen uit de buurt van Gent, bij American Carparts Lievens kan je terecht voor vele onderdelen uit afbraak van Amerikaanse wagens. Hun website: http://www.lievensgent.com.

Ter info: de slang tussen de turbo en de intercooler bij een 2.1 TD Renault en bij een 2.5 TD (VM?) is identiek...

Astemblief...

eL Tee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...