Spring naar bijdragen

Oranje Indicatie lampje XJ


MJVL
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Na ca 20 km rijden gaat aan mijn rechterkant een oranje indicatielampje branden; en wel diegene die rechtsonder zit.

Lampje lijkt op een radiator met een kruis er in.

Probleem: In mijn instructieboekje is dit lampje niet terug te vinden niet terug te vinden (rechtsonder is in instructieboekje ABS)

-Ik heb genoeg vloeistof

-Temp is check

Vraag: kan iemand mij vertellen wat dit lampje inhoud? (ik heb een 2,5 VM motor, en al genoeg koelproblemen gehad...)

Alvast thx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee,

ik heb ook de 2,5 vm diesel en in mijn boekje staat wel het betreffende lampje vermeld.

ik moet je teleurstellen maar volgens het boekje is het toch een te laag niveau van je koelvloeistof... sad.gif

dit is het enige wat er over gezegd wordt, daarna volgt een heel hoofdstuk van 6 pagina's over het gebruik van de radio.......

kwestie van prioriteiten stellen neem ik aan? biggrin.gif

ik heb geen idee hoe nauw het niveau luistert maar misschien lijkt het niveau voldoende maar zit je voor de sensor nét onder het minimum....

misschien dat net dat beetje bijvullen je probleem op kan lossen?

ik hoor wel of gewerkt heeft, succes..

greetzz

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee,

ik heb ook de 2,5 vm diesel en in mijn boekje staat wel het betreffende lampje vermeld.

ik moet je teleurstellen maar volgens het boekje is het toch een te laag niveau van je koelvloeistof... sad.gif

dit is het enige wat er over gezegd wordt, daarna volgt een heel hoofdstuk van 6 pagina's over het gebruik van de radio.......

kwestie van prioriteiten stellen neem ik aan? biggrin.gif

ik heb geen idee hoe nauw het niveau luistert maar misschien lijkt het niveau voldoende maar zit je voor de sensor nét onder het minimum....

misschien dat net dat beetje bijvullen je probleem op kan lossen?

ik hoor wel of gewerkt heeft, succes..

greetzz

Jan

Bedankt voor je reactie. Wellicht dat als mijn thermostaat open gaat, het vloeistof niveau te laag wordt.

Als het maar geen lekkende clinderkoppen zijn....

Gr,

MJeep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie. Wellicht dat als mijn thermostaat open gaat, het vloeistof niveau te laag wordt.

Als het maar geen lekkende clinderkoppen zijn....

Gr,

MJeep

hee MJeep,

kan je mij kort vertellen wat voor koelingsproblemen je allemaal hebt gehad en wat je er aan gedaan hebt om ze op te lossen??

greetz

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hee MJeep,

kan je mij kort vertellen wat voor koelingsproblemen je allemaal hebt gehad en wat je er aan gedaan hebt om ze op te lossen??

greetz

Jan

Hoi Jan,

Ik had 2 jaar geleden last van koelwater verlies (na een tour de france). Check gauge en nog wat lampjes gingen toe branden. Met het gas geven ontstonden bubbels in mijn waterreservoir.

Oorzaak, scheurtjes in de cilinderkoppen.

Ik heb dus alle cilinderkoppen vervangen; nogal een klus voor een 2,5 VM.

By the way, alles nu weer check. Vorige week wat koelwater bijgevuld en nog geen problemen gehad sindsdien.

MJeep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...