Spring naar bijdragen

kruisje(s) voorste aandrijfas vernieuwen


Recommended Posts

Het (achterste)kruisje van mijn voorste aandrijfas a/d kant van de tussenbak is niet meer 100% dry.gif . Als ik die wil vernieuwen en ik schroef 'm los kan ik dan de as in zijn geheel uit de voorste differentieel "trekken" mellow.gif ?...of moet ik het juist voorste kruisje a/d kant van de differentieel los maken en kan ik dan de as uit z'n tussen bak "trekken" mellow.gif , .....of moet ik de U-bolts van beide kruisjes losdraaien en alleen dat gedeelte losmaken mellow.gif ?.....Wat is de juiste en "directste" werkwijze huh.gif ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het (achterste)kruisje van mijn voorste aandrijfas a/d kant van de tussenbak is niet meer 100% dry.gif . Als ik die wil vernieuwen en ik schroef 'm los kan ik dan de as in zijn geheel uit de voorste differentieel "trekken" mellow.gif ?...of moet ik het juist voorste kruisje a/d kant van de differentieel los maken en kan ik dan de as uit z'n tussen bak "trekken" mellow.gif , .....of moet ik de U-bolts van beide kruisjes losdraaien en alleen dat gedeelte losmaken mellow.gif ?.....Wat is de juiste en "directste" werkwijze huh.gif ?

Haal de voorste en achterste yoke los en pak dan de complete aandrijfas eronderuit. Doe eventueel een tape om het voorste (nog goede) kruisje zodat die niet uit elkaar valt.

Mocht je de aandrijfas uit elkaar trekken op het schuifstuk, zorg dan dat bij het opnieuw monteren de yokes ten opzichte van elkaar hetzelfde gemonteerd worden als ze zaten voor het demonteren.

De as uit het differentieel of tussenbak trekken lukt niet!

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je he er toch onderuit hebt meteen even het uitschuivende deel uit elkaarhalen engoed schoonmaken en op nieuw met vet vol spuiten.

Succes en weet dit is een tijd rovende klus maaar neem ook de tijd want dan heb je er langer plezier van .

BULL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...