Spring naar bijdragen

Olie lekkage


Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een 3.1 TD 10-1999. Nu zit er een kleine olie lekkage.

IK ga proberen het uit te leggen.

Bij de slang van de inter cooler hangt een druppeltje olie. de slang aan rechter kant (die terug richting de motor loopt). (als je voor de auto staat met je neus naar de motor). Nu dacht ik misschien lekt de turbo op zijn keering, maar alle bei de slangen zijn schoon, de ijzere onderdelen waar ik de slangen afschroef zijn wel vettig.

De olie spatten zitten ook aan de zij kant (boven, rechterkant) van de motor, terhoogte van de klepen deksel. Geen slangetjes, etc, kunnen vinden die lekte, diesel, etc.... (Het gedeelte waar de intercooler slang rechts loopt, daar het ik een druppel zien hangen, ik denk dat ze daar van afspatten en door de rij wind op de motor komen)

Koppakking lijkt goed, olie druk is goed, rookt niet, alleen bij veel gas even, olie ruikt goed......

Iemand ervaring met dit probleem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

olielekkages zijn o.h.a. moeilijk te achterjhalen waar dit vandaan komt. Motorblok goed schoonmaken (in ieder geval rondom vermoedelijke lekkageplek) en vervolgens auto stilstaand laten draaien (evt. gas geven indien lekkage alleen plaats vindt bij hoge druk). Je kunt dan zien waar de olie vandaan komt.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...