Spring naar bijdragen

Lucht filters, wat zijn de verschillen?


acro
 Share

Recommended Posts

Wil tzt m'n lucht filter gaan vervangen voor m'n '94 ZJ en heb eens gekeken naar zo'n cold-air van K&N. Oude filter bak er uit en dan een tube van inlaat naar filter.

Nu zag ik op e-bay net zoiets maar dan in een chrome uitvoering. Wel met K&N filter er op trouwens.

Wat me opviel was het enorme prijsverschil. De orginele K&N kost tussen $250-$300 en die chrome wordt geleverd voor onder de $100. Waar zit dat in? Iemand ervaring met een van de twee? Pro's - con's?

Chrome intakes

K&N

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verschil tussen merk en merkloze AI's is eigenlijk de pasvorm. De merken passen eigenlijk, de merkloze moeten meestal passen gemaakt worden.

Het levert geen merkbare winst in pk's of Nm's op, daarvoor zul je meer moeten aanpassen. De motor brult wel wat meer met een CAI.

Je zou in de winkel een merk en merkloos filter eens moeten vergelijken. Die konisch gevormde filters lijken allemaak op elkaar en ik geloof niet dat het veel verschil maakt welk merk dat je monteert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...