marc van rossem Geplaatst April 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2006 Mijn YJ praat weer is met me, alleen dan in de vorm van een plasje olie na het rijden. Het lekken gebeurt tussen het koppelinghuis en de oil-pan. Ik verwacht dat het de oil-pan keering is. d.m.v. de Haynes bijbel kom ik een heel end maar er staat niet in wat voor keering het is; de vloeibare?, een papieren?, metalen? of anders. heeft iemand hier ervaring mee? En zijn er speciale dingen waar ik op moet letten die niet in de Haynes staan? bvd voor de reakties Marc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2006 Oliepan? Is dat niet gewoon de klassieke krukas kering? Tenminste, als je de plek in aanmerking neemt waar hij lekt... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Menno Geplaatst April 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2006 jep klinkt als krukaskeering Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bartman Geplaatst April 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2006 Dit is denk ik jouw probleem : http://jeepin.com/features/rearmain/index.asp lekt bij onze XJ ook nog steeds......al 5jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst April 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2006 Als het niet te erg is...niks aan doen. Geen zekerheid dat ie niet meer lekt als er een nieuwe op zit... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BULL Geplaatst April 7, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2006 Yep Kameel heeft gelijk. Ik heb hem vervangen en na een paar ritten weer lekken. De pan er onderuitgehad en alles nog maals gekit en weer dicht ca 6 mnd weer licht lekken. Als het een beetje lekt dan laten zitten moet je na elk evenement 1 ltr olie bijvullen wel vervangen Dan heb je het volgende nodig: Krukaskeering (hard rubber) carterpanpakking (geen rubbere nemen die krijg je zeker niet dicht)kurk is beter. En een kitspuit met kit. Nw afdichtring voor je carterplug is ook aan te raden Nw olie en meteen een nw filtertje. Dan alleen een paar uurtjes de tijd en lekker olie happen. Ik hoop dat je hem niet hoeft te vervangen. Bull Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marc van rossem Geplaatst April 8, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2006 Bedankt voor alle reakties. Vandaag ff de tijd genomen om eens goed te kijken waar hij nou lekt. Ik weet dus niet precies waar een krukaskeering lekt, maar mijn auto lekt op de rand van het koppelinghuis vlak naast de carterplug. Het is dus niet de oil-pan, zoals ik eerst dacht, maar daar net achter. Het viel me op dat aan de bovenkant van het koppelinghuis geen olieresten te vinden was, dus de olie lekt echt aan de onderkant. Praten we dan nog steeds over een krukaskeering? Marc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blauwiskud Geplaatst April 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2006 jup Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dino Geplaatst April 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst April 8, 2006 jub Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.