Spring naar bijdragen

oil-pan keering


Recommended Posts

Mijn YJ praat weer is met me, alleen dan in de vorm van een plasje olie na het rijden. Het lekken gebeurt tussen het koppelinghuis en de oil-pan. Ik verwacht dat het de oil-pan keering is. d.m.v. de Haynes bijbel kom ik een heel end maar er staat niet in wat voor keering het is; de vloeibare?, een papieren?, metalen? of anders. heeft iemand hier ervaring mee? En zijn er speciale dingen waar ik op moet letten die niet in de Haynes staan?

bvd voor de reakties

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yep Kameel heeft gelijk.

Ik heb hem vervangen en na een paar ritten weer lekken.

De pan er onderuitgehad en alles nog maals gekit en weer dicht ca 6 mnd weer licht lekken.

Als het een beetje lekt dan laten zitten moet je na elk evenement 1 ltr olie bijvullen wel vervangen

Dan heb je het volgende nodig:

Krukaskeering (hard rubber)

carterpanpakking (geen rubbere nemen die krijg je zeker niet dicht)kurk is beter.

En een kitspuit met kit.

Nw afdichtring voor je carterplug is ook aan te raden

Nw olie en meteen een nw filtertje.

Dan alleen een paar uurtjes de tijd en lekker olie happen.

Ik hoop dat je hem niet hoeft te vervangen.

Bull

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor alle reakties.

Vandaag ff de tijd genomen om eens goed te kijken waar hij nou lekt. Ik weet dus niet precies waar een krukaskeering lekt, maar mijn auto lekt op de rand van het koppelinghuis vlak naast de carterplug. Het is dus niet de oil-pan, zoals ik eerst dacht, maar daar net achter. Het viel me op dat aan de bovenkant van het koppelinghuis geen olieresten te vinden was, dus de olie lekt echt aan de onderkant. Praten we dan nog steeds over een krukaskeering?

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...