Spring naar bijdragen

stekkerdoos trekhaak


jan82
 Share

Recommended Posts

Hallo

Ik heb ontdekt dat alle lichten op mijn aanhanger correct werken, behalve de gewone achterlichten. Bij het nameten van de stekkerdoos blijkt dat er inderdaad geen spanning op die pinnen komt te staan. Dan heb ik de stekkerdoos open gemaakt, alles in orde daar. De kabel gevolgd tot aan een stekker die achter de carrosserie, net achter het linker achterlicht zit. Daar ook alles in orde. Om verder te zoeken zou ik de halve binnenbekleding moeten losmaken, en daarvoor heb ik nu even geen tijd.

Iemand enig idee waar die draden gemakkelijk bereikbaar zijn? Of zijn er aparte zekeringen voorzien voor de trekhaak?

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En is die zekering dan enkel voor de achterlichten, en niet voor remlichten, richtingaanwijzers, ... Want die werken wel.

Die zekering die bij de accu zit is alleen voor de constante plus draad naar de aanhanger cq caravan.

Als je het mij vraagt, even links en rechts je achterlichten los draaien per lampunit 3 boutjes met een dopje 10mm.

Sta je achter de achterlichten en heb je je achterklep open zie je ze zo zitten.

Lichtunits eruit, en dan eens ff opzoek gaan naar blauwe of rode scotchlocks (draadverbinders) deze worden eigenlijk standaard altijd gemonteerd en geven ook standaard na een x aantal jaar de grootste problemen(corrosie).

De scotchlocks loshalen en de draden gewoon even mooi solderen en daarna met een goede tape afisoleren(ik gebruik altijd zelfvulcanisrende tape) die is lucht en waterdicht.

En als je dan nog maals je stekker in de contactdoos doet zullen je achterlichten het wel doen.

Ik graaf even diep in mijn geheugen maar volgens mij zit alleen aan de linkerkant je verlichting voor je trekhaak aangesloten, remlichten en knipperlichten zitten altijd apart maar dat spreekt voor zich.

suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...