Spring naar bijdragen

raar geluid met remmen


Recommended Posts

heyy

weer ff vraagje van mij????

heel idioot als ik zachtjes rem hoor ik nix ga ik harder remmen hoor ik een tikkend geluid in het ritme waar mee het wiel ronddraait,wat kan dit zijn?????jeep heeft half jaar stilgetaan maar dit deed hij eerst niet,tevens vind ik zowieso dat hij matig remt was toen ook al!!!toen ik hem kocht!! maar zijn er zwakke punten waar ik op moet letten bij jeep???zitten 33 ers onder heeft het daarmee te maken dat hij mindergoed remt zaten er bij aankoop al onder!!

thankss michel

ow ja krijg geen foto hier??hier staan ook wat fotoos!!

www.spaces.msn.com/mijneerstecj7/personalspace.aspx?_c02_owner=1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, vreemd dat tikken...

Lijkt me toch iets met de remblokken/klauwen te wezen. Misschien "iets" in een schijf (krom?)? In ieder geval beginnen met controleren of alles gangbaar is en juist gemonteerd is. En misschien dat je tijdens het controleren al wel een andere oorzaak vindt...

Dat 'ie slecht remt kan hier ook mee te maken hebben, echter ook met de achterremmen. Die willen nog wel eens vast gaan zitten ( stelmechanisme) en dan remt de achter nagenoeg niet mee. Probeer daarom eens of je pedaal bij 2x remmen, direct acher elkaar, een kortere slag krijgt. Met direct achter elkaar bedoel ik: Remmen, rem los en direct weer remmen! Als de slag korter wordt, dan trek je achterremmen maar 'ns los!

Verder hebben 33" banden natuurlijk ook invloed! Grotere diameter betekent natuurlijk een groter moment....

Owja... één van je foto's:

desert.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, vreemd dat tikken...

Lijkt me toch iets met de remblokken/klauwen te wezen. Misschien "iets" in een schijf (krom?)? In ieder geval beginnen met controleren of alles gangbaar is en juist gemonteerd is. En misschien dat je tijdens het controleren al wel een andere oorzaak vindt...

Dat 'ie slecht remt kan hier ook mee te maken hebben, echter ook met de achterremmen. Die willen nog wel eens vast gaan zitten ( stelmechanisme) en dan remt de achter nagenoeg niet mee. Probeer daarom eens of je pedaal bij 2x remmen, direct acher elkaar, een kortere slag krijgt. Met direct achter elkaar bedoel ik: Remmen, rem los en direct weer remmen! Als de slag korter wordt, dan trek je achterremmen maar 'ns los!

Verder hebben 33" banden natuurlijk ook invloed! Grotere diameter betekent natuurlijk een groter moment....

Owja... één van je foto's:

desert.jpg

nou ik ga zo is ff kijken en haal de hele handel uit elkaar de achterremmen zitten volgens mij niet vast!!gaat goed op en van de handrem maar check het wel ff extra schoonmaakbeurtje kan nooit kwaad!!

heeyyy hoe krijg je die foto voor elkaar,ik krijg niet eens foto bij mijn profiel????

bedankt voor de tips weer bro,echt top!!!!

groetjes michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou ik ga zo is ff kijken en haal de hele handel uit elkaar de achterremmen zitten volgens mij niet vast!!gaat goed op en van de handrem maar check het wel ff extra schoonmaakbeurtje kan nooit kwaad!!

heeyyy hoe krijg je die foto voor elkaar,ik krijg niet eens foto bij mijn profiel????

bedankt voor de tips weer bro,echt top!!!!

groetjes michel

ik snap er nix van heb ik vanmorgen weer paar uur onder die wagen gelegen met de remmen uitelkaar,je raad het al nix veranderd!!!!!ik denk van middag ik ga lekker ff het terrein in,jatoch!!!zogezegd zogedaan,helemaal top remmen tikken nog steeds lekker!!!dus ach ga ook nog ff over scheveningen denhaag,delft wateringen......ik denhk heeeeyyyy,wat is het stil,maakt mijn rem dat geluid niet meer......is dat wat of niet??????nou ja zeker korrel of schijf gezeten of zo snap het niet want heb vanmorgen met electrische staalborstel schijven geborsteld!!ben ieder geval blij dayt het weg is!!!!!

87er toch bedankt tijd die je weer aan mij hebt besteed!!!!!!

gr michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met alle plezier gedaan!

Over die foto:

Die moet je ergens op het internet hebben staan ( eigen webspace bij je provider?). Daarna kun je de image.gif knop gebruiken en daar de link naar het plaatje invullen. De foto van jouw jeep heb ik even op m'n eigen webservertje gehost, en daar vandaan gelinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met alle plezier gedaan!

Over die foto:

Die moet je ergens op het internet hebben staan ( eigen webspace bij je provider?). Daarna kun je de image.gif knop gebruiken en daar de link naar het plaatje invullen. De foto van jouw jeep heb ik even op m'n eigen webservertje gehost, en daar vandaan gelinkt.

heeyy

nou ik ga wel ff vragen aan een vriend hoe ik dat moet doen want ben handiger met autoos als met computers!!

michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb je de 'dustshields' nog bij de remschijven zitten? Als dat het geval is dan wil er wel eens een steentje klemmen en dan geeft het een tikkend/piepend geluid smile.gif

heyyy iceman

bedankt voor de tip!!misschien was dit wel het geval want ineens was het geluid uit zichzelf opgehouden.......vreemd maar waar!!!

gr michel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...