Spring naar bijdragen

hoe gebruik je de cj hand(=voet)rem?


Dieseltank
 Share

Recommended Posts

hallo!

Sinds december ben ik de trotse eigenaar van een cj7. Wat sleutelwerk betreft bevalt hij prima en voldoet tot nu toe geheel aan de verwachtingen. Ik snap echter niet hoe je met de handrem met voetbediening moet werken. Hoe kun je op een helling vooruit wegrijden zonder eerst achteruit te gaan, als je met je linkerhand de handrem eraf haalt (niet doseerbaar) met je linkervoet de koppeling bedient, en met je rechtervoet gas geeft?? Ik mis dan tenminste nog 1 voet om de gewone rem te bedienen!

Wie kan mij vertellen hoe dit moet?

Groet, Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

It´s a jeep thing.

Ik probeer dit zoveel mogelijk te vermijden.

Meestal laat ik de koppeling komen tot ie aangrijpt en trek ik dan de handrem los

je kan ook...maar das ff lastig om te leren.... tongue.gif met je linkervoet de koppeling bedienen en met de hak van je rechtervoet de rem en de rest van je rechtervoet kan dan nog net bij het gaspedaal.... laugh.gif

't is echt een jeepthing laugh.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je de voetrem gebruiken?

Je bedient de koppeling en gaspedaal zoals je altijd doet. Als je bergopwaarts weg wilt rijden laat je de koppeling met een beetje gas erop aangrijpen en wanneer je voelt dat de auto door de handrem heen wilt trekken trek je met je linkerhand de handrem los. Kwestie van effe wennen maar dan gaat het wegrijden eigenlijk net als met een 'normale' handrem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zou je de voetrem gebruiken?

Je bedient de koppeling en gaspedaal zoals je altijd doet. Als je bergopwaarts weg wilt rijden laat je de koppeling met een beetje gas erop aangrijpen en wanneer je voelt dat de auto door de handrem heen wilt trekken trek je met je linkerhand de handrem los. Kwestie van effe wennen maar dan gaat het wegrijden eigenlijk net als met een 'normale' handrem.

sja...ieder heeft zo zijn manier denk ik... smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...