Spring naar bijdragen

Pinched hose


Woody
 Share

Recommended Posts

Goeiemorgen,

kort geleden ging het "Engine Warning Light" op mijn dashboard branden. De foutcode geeft aan: "Pinched or blocked hose in evaporative hose system". Goed, Waar ga je dat zoeken?? blink.gif

De dealer komt met een verhaal, dat het eigenlijk van alles kan zijn in het leidingen systeem. kom je ook lekker verder mee. Kort na het rijden ruik ik aan de buitenzijde van de auto wel een benzine lucht, maar aan de benzineleidingen kan ik op het oog eigenlijk niks ontdekken. Kortom, waar moet ik het probleem gaan zoeken???

Woody

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evaporative hose system, da's je ontluchting van de tank, zeg maar. Onder je motorkap zit een "potje" met daarin een koolstof filter. De ontluchting van de tank loopt met een leiding onder de wagen door, naar dat potje. Vervolgens wordt er met een vacuum sturing voor gezorgd, dat de opgeslagen benzinedampen bij lopende motor verbrand worden.

Dat je een benzinelucht ruikt zou dus goed kunnen! Mogelijk zit de leiding onder de auto verstopt of is hij losgeschoten!

Op zich niets ingewikkelds aan, en voor een garage binnen een kwartier uit te vinden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Evaporative hose system, da's je ontluchting van de tank, zeg maar. Onder je motorkap zit een "potje" met daarin een koolstof filter. De ontluchting van de tank loopt met een leiding onder de wagen door, naar dat potje. Vervolgens wordt er met een vacuum sturing voor gezorgd, dat de opgeslagen benzinedampen bij lopende motor verbrand worden.

Dat je een benzinelucht ruikt zou dus goed kunnen! Mogelijk zit de leiding onder de auto verstopt of is hij losgeschoten!

Op zich niets ingewikkelds aan, en voor een garage binnen een kwartier uit te vinden!

Mijn dank.

Het was het filter zelf thumbsup.gif . Onderhoud via de (merk)dealer schijnt ook niet alles te zijn. sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de state's ook al niet?? ohmy.gif

Nou, nee. Het is hier erger dan in NL. Hier moet je als goedwillende auto eigenaar zelf aangeven wat je wil. Ze kennen "Engine Tune-up", maar elke garage verstaat daar eigenlijk wat anders onder. Zelfs het verwisselen van bougies is geen vanzelfsprekendheid. Olie verwisselen kennen ze wel, maar het oliefilter moet je toch zelf even aangeven. Een tweedehands auto kopen is hier een regelrecht risico. De helft van de auto's die hier rondrijden hebben nooit onderhoud gehad. Enige oplossing is dus, zelf zoveel mogelijk gaan doen. Daar ga ik dan ook maar eens mee beginnen. De TJ zal wel lukken, met wat hulp van het forum, alleen de Grand Cherokee met alle snufjes is een ander verhaal denk ik. Anyway, nogmaals bedankt voor de hulp. scheelt weer, want hier beginnen ze gewoon je halve auto te vervangen......

Woody

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

zelf dingen proberen uit te vogelen is de beste manier om met je Jeep (of welk voertuig dan ook) bekend te geraken.

Er zijn trouwens voldoende online forums in de US met goede beschrijvingen en fotos van regulier onderhoud tot complete projekten smile.gif

En zo zijn er ook inderdaad goede en minder goede dealerships en auto monteurs hier in de States wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelf dingen proberen uit te vogelen is de beste manier om met je Jeep (of welk voertuig dan ook) bekend te geraken.

Er zijn trouwens voldoende online forums in de US met goede beschrijvingen en fotos van regulier onderhoud tot complete projekten smile.gif

Daar hoef je niet voor in de states te zoeken hoor, je hebt net op één zitten posten wink.giflaugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...