Spring naar bijdragen

Van 4 naar 8 gasten aan het buffet!


Robster
 Share

Recommended Posts

Is iemand in het bezit van papieren waarmee het mogelijk is een CJ7 te conformeren, van 4 naar 8 cilinders op kenteken?

Het RDW stelt deze papieren (de zogenaamde conformiteitsverklaring) als voorwaarde voor het kunnen wijzigen van de specificaties op het kenteken.

Situatie:

Ik probeer vast te stellen hoe ik een CJ7 uit '84, met origineel Nederlands kenteken met 4 cilinders, naar 8 cilinders omgekeurd krijg.

Omdat de CJ7 ook standaard een V8 had, moet dit een niet al te groot probleem zijn, lijkt me (maar is deze aanname terecht?).

Indien geen conformiteitsverklaring voorhanden:

- is iemand in het bezit van de originele specificaties voor een CJ7 met V8?

- welke zijn de verschillen tussen de 4- cilinder uitvoering en de V8, vwb bijvoorbeel remmen, versterkt chassis, aandrijflijn, etc.?

Ik kijk erg uit naar een reactie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een zgn conformiteitsverklaring wordt alleen door de importeur afgegeven en de toenmalige importeur is er niet meer

nu moet je aantonen waar de motor vandaan komt wat voor auto inhoud vermogen ed

dan een tekening van de uitlaat

het vermogen mag met max 30 % toenemen een 304 v8 heeft 96 kw een 4cyl weet ik niet

als hij te conformeren valt bij het keurings station heb je geluk zoniet dan moet je naar lelystad

en dan begint de ergenis pas

het typegoedkeuringsnummer voor een v8 is 1050 of 1060 als je hiermee niet verder komt hebik nog wel een adres voor je in didam deze bouwt het kompleet voor je om

maar ik weet niet of hij het ook bij een 84 doet daar de v8 maar tot 81 geleverd zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie voor de reacties!

B&S raadplegen kan nooit kwaad denk ik.

Ik had liever ook gehad dat het om een Duitse originele V8 ging, met de Tüv brief erbij, maar helaas.

Waar de motor vandaan komt ed. lijkt me niet meer te achterhalen, dus een directe goedkeur bij het RDW,

of beter gezegd het kunnen conformeren zonder dat het testcentrum Lelystad eraan te pas komt lijkt me daarom een utopie. Het gaat om een 5 liter V8 van een Chevrolet.

Ik ben van de week al bij het RDW Veldhoven geweest, en heb daar de nodige papieren gekregen.

Indien er bij de keuring bij het RDW geen match is met een bestaande typegoedkeuring, dan is er nog maar one way: the highway naar Lelystad (op een auto-ambulance waarschijnlijk).

Een geluidstest aldaar kost 341 euro, een weggedragtest (verplicht bij een toename van het motorvermogen met meer dan 40%) kost 273,50 euro.

Heeft iemand ervaring met deze route: ombouwen van een 4 naar 8 cilinder in een model na 1981?

Hoe ging dit, en wat zijn de ervaringen, aandachtspunten, en andere bijkomende ellende?

6wheeler, wat bedoel je precies met die 1050 en 1060, zijn dit nummers van bepaalde typegoedkeuringen?

Het adres in Didam ontvang ik graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De importeur toendertijd was De Hollandse Auto Import in Rijnsburg, ik was daar als monteur werkzaam in de Jeep/American Motors periode.

Deze bestaat nog steeds, is nu alleen dealer geworden van o.a. Jeep/Chrysler, je zou daar eens kunnen informeren, telefoon is 071-3029224.

Ronald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...