Spring naar bijdragen

WJ 3.1TD Houdbaarheid cylinderkop?


Recommended Posts

Vorige maand heb ik een WJ 3.1TD uit 99 aangeschaft met 135.000km. Op het duitse jeepforum waar ik vrij aktief ben heb ik gelezen dat er al meerdere jeepers problemen hebben gehad met een gescheurde kop van de 3.1TD VM motor. Dit is uiteraard een dure reparatie. Het is verder een hele fijne auto maar dit zit me toch niet lekker. Het wordt bij de WJ 3,1 aanbevolen om de dieselmotor na een langere rit (vooral in de zomer) enkele minuten na te laten draaien om te koelen. Het probleem is namelijk dat de 5e cylinder nogal diep verstopt zit in het het motorcompartiment en dus niet voldoende koeling krijgt. De 2,7 CRD heeft hier geen last van, het probleem is wel bekend bij het 2,5TD VM blok uit de Cherokee.

Hebben forumleden hier al mee te maken gehad? Heeft iemand er een preventieve oplossing voor zoals een geforceerde naloop waterkoeling dmv een pomp die schakelt bij een bepaalde temperatuur? unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...