Spring naar bijdragen

Kachel plus aanjager vooruit


jorooker
 Share

Recommended Posts

Hoi Luitjes.

Sinds twee weken ben ik ook een trotse eigenaar van een Jeep Wrangler YJ.

Hij bevalt mij goed.

Mijn kachel wordt niet warm tijdens het rijden. Zodra ik even stil sta wordt de kachel even warm en dan weer koud. ph34r.gif

De koelvloeistof nivo is goed.

Is het misschien dat hij bij de kachel zelf lekt, maar de nivo zakt nml. ook niet. blink.gif

De aanjager zelf doet het wel, alleen werkt de fucntie naar de vooruit niet, hij blijft alleen maar op de vloer blazen.

Kan iemand mij misschien er mee helpen. Alvast bedankt, collega Wranglers. cool.gif

4x4smooker. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruuuustig.... ik kom verdorie net m'n bed uit.... wink.gif

Mogelijk is de kabel die de luchtrichtingsklep bediend losgeschoten, geknikt of geknapt. Als je onder je dash kijkt, zo'n beetje onder je verwarmingsbediening, zie je een hefboom die bediend wordt door je luchtrichtinskeuzehandle ( hee... mooi woord voor scrabble! tongue.gif ). Die hefboom hoet dus met de bediening meebewegen. Doet hij dat niet, dan is je verbinding tussen dash en kachelhuis stuk... Je kunt dan nog proberen om de hefboom met de hand te verdraaien en zo de lucht op de ruit af te stellen. Lukt dat wel, dan moet je de kabel eens nalopen en opnieuw monteren of vervangen...

Succes!

oja.... ff verplaatst naar YJ.. dry.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt man voor je reactie helemaal top. biggrin.gif

Ga het morgenochtend gelijk proberen, maar volgens mij heb ik dat al een keer geprobeerd.

Maar een tweede keer kan nooit geen kwaad.

Mijn volgende probleempje is dat mijn kachel niet warm word.

Ik heb naar de koelvloeistof gekeken, maar dat nivo is goed.

De kachel heeft toch geen eigen reservoir???

Ik zie ook niet dat hij ergens lekt ofzo.

Zit er toevallig een klep in het systeem die ervoor zorgt voor een bepaalde richting.

Mijn temperatuur op de meter geeft gewoon de normale temp. aan.

Is het wel hetzelfde koelsysteem als van de motor.

4x4smooker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kachel radiateur zit dicht gewoon doorspoelen

je neemt de slang vanaf de motor is kleine slang op de waterpomp naar de kachel aan de linkerkant staande voor de auto los bij de motor laat deze naar beneden hangen

dan neem je de slang v/d kachel naar het inlaatspruitstuk los aan het inlaat spruitstuk hier zet je een brandslang of van je huiskraan op en spoelen maar je zal zien dat het waterbruin is en dit even doen en ook andersom tot het water zuiver is

weer monteren afvullen en je voelt het verschil is een voorkomd probleem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...