T.J. Geplaatst April 1 Rapporteren Share Geplaatst April 1 Beste allemaal, Ik zal me even voorstellen! Ik ben Daan en heb een TJ uit 2000 met een 2.5 liter blok. Ik heb vaak op het forum gelezen en heb nu (helaas) zelf een probleempje. Helaas heb ik wat problemen met het bijladen van mijn accu. Op het dashboard zie ik dat hij 12v aangeeft met een draaiende motor. Dus niet de 14v die ik moet hebben. Daarbij gaat ook het check gauges lampje branden na verloop van tijd. Ik heb gecheckt of er foutcodes zijn via het dashboard maar hij geeft niks aan. De accu is net nieuw en de dynamo tevens ook. De dynamo is nog op een testbank geweest en deze was in orde. Op dit moment ben ik bezig met het schoonmaken van alle aardingen. Helaas heeft dit nog niks opgeleverd. Ik ben bang dat het in mijn computer zit. Één van de stekkers was namelijk nattig. (Olie achtig zelfs). Is er een manier hoe ik de computer door kan meten of kan testen? Komt dit probleem bij iemand voor? Ik heb wel wat gelezen op Amerikaanse forums maar ik kom er niet goed uit. Andere suggesties of ideeën over het probleem zijn uiteraard ook van harte welkom! Groet! Daan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 1 Rapporteren Share Geplaatst April 1 Het kan zijn dat de spanning regelaar in de PCM overleden is. Heb je al accuspanning gemeten met een multimeter in rust en met draaiende motor? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
T.J. Geplaatst April 1 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 1 Bedankt voor de reactie Ab! Dat heb ik inderdaad gedaan en er was geen verschil te zien. Is er een manier hoe ik kan uitsluiten dat het de spanning regelaar in de PCM is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.