Spring naar bijdragen

Piepend geluid


Recommended Posts

IK heb sinds een paar weken een piepend geluid vanuit mijn [ZJ]

als ik hem in neutraal heb en geef gas hoo rik hem niet maar zodra ik ga rijden dan hoo rik een duidelijke piep geluid komen lijkt wel van achter dacht eerst versleten remblokken achter dus heb ff de banden eraf gehaald maar lijkt alsof er genoeg op de blokken zit..zou er naast kunnen zitten natuurlijk.zou het mischien de olie nivo in de achterste diff kunen zijn.mischien dat er te weinig inzit dat hij daardoor gaat piepen?heb geen idee eigenlijk of dat zou kunne..en of er dan geen bijkomende verschijnselen zijn ..want kannu verder niets opmerken aan de wagen......

of een lager maar dan zou hij moeten bonken toch en niet piepen???

heeft iemand anders nog mogelijke iedeen? voor de rest rijdt en schakelt hij goed..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer te ontdekken of het van één kant komt.

Als een lager verslijt kan het ook een poos piepen voordat je een zwaarder geluid (gebonk) gaat horen/voelen,

dus voor de zekerheid toch maar ff checken.

Tip : zet 'm vrij en rol met stilstaande motor een (flauwe) helling af (of zo), dan hoor je het ook beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer te ontdekken of het van één kant komt.

Als een lager verslijt kan het ook een poos piepen voordat je een zwaarder geluid (gebonk) gaat horen/voelen,

dus voor de zekerheid toch maar ff checken.

Tip : zet 'm vrij en rol met stilstaande motor een (flauwe) helling af (of zo), dan hoor je het ook beter.

nou mijn Zj is vandaag voor zijn apk gegaan en afgekeurd op oa een versleten asshoes rv... toen hij de remtest deed hoorde ik hem voor piepen dus denk dat mischien daar iets de klote is....of kan het zo zijn dt als er een nieuwe hoes erop zit met vet dat de piepen dan weg is?

in ieder geval weet waar de piep vandaan komt in ideregval dat het rechts voor is nu alleen de vraag als ik de hoes vervang is dan de piep weg of zit het in de lager of wat anders :-(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...