RobB Geplaatst October 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2005 Ontdekte dat er veel speling op de bovenste en onderste draagarmen zit (Control arms in het Engels). Daardoor wordt de auto nogal wiebelig bij het remmen. Zijn die goed (zelf) te vervangen? Zag ze bij ASP Eberle in Duitsland voor 11 euro per stuk. Of moet je de hele draagarm (incl rubbers) vervangen( Dan zijn ze resp. 61 en 40 euro per draagarm) ? RobB PS Zit er 1 'bushing' per gat of moet er aan elke kant van het gat 1? Wie kan mij met deze klus helpen? (omgeving A'dam). Ik ben helemaal leeggelopen op die koprevisie klus bij de Jeep dealer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePieRo Geplaatst October 7, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 7, 2005 Volgens mij kun je alleen de rubbers vervangen, maar kijk eens even goed naar je draagarmen want ik heb er destijds eentje dwars door de midden gehad aan de linkerbovenkant van mijn vooras. Vergis je niet in het schroeven want het spul zit bere vast en is zonder brug lastig te pakken te krijgen omdat het binnenin tegen je chassis aan zit. De bout of moer die je aan de buitenkant ziet zitten kan je niet draaien want daaraan zit een centreerplaat die op een rare revet lijkt. Ik heb die bout toen verklooit en kon dus het hele zaakje uitboren. En dat is een klus die gun ik zelfs mijn grootste vijand niet, want dat staal is echt bikkelhard. Ben toen bijna een hele dag bezig geweest met boren met speciale boren en alles. Ik kocht een boor bij een gereedschapshandel hiero, moest er bijna 11 euro voor afrekenen en die deed echt helemaal niets. Toen een setje boortjes gehaald van het merk Piranha(formido, praxis, gamma) en wat schept mijn verbazing die liepen er dus zo in. Het zijn van die speciale met een extra spits boorkopje aan de voorkant, super boortjes voor Gehard staal. Suc6 met je karwei ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst October 10, 2005 Rapporteren Share Geplaatst October 10, 2005 Is inderdaad wel zelf te doen, met een stevige pers bijvoorbeeld. Is inderdaad 1 bushing per gat, die van €11 op die duitse site zijn voor de uppers. 2 op de as en 2 aan de control arm aan de carosserie kant. voor de lowers zijn de bushing's nog een slag groter en heb je er ook 4 nodig, 2 per arm. Het verbaasd me overigens dat je hier speling op hebt, het is namelijk een aardig stuk rubber per bevestigingspunt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.