Spring naar bijdragen

Start problemen


Dino
 Share

Recommended Posts

Hoi Jeepers,

Ik heb het volgende probleem:

Als ik mijn yj 4.0 wil starten valt het mij de laatste tijd op dat het iets langer duurt dat ie aan slaat ongeveer 3 sec starten.

Motor heeft dat een verhoogt toerental wat langzaam minder wordt.

Tijdens het starten geef ik geen gas.

als de motor loopt loopt ie onregelmatig, geeft ik iets meer gas houd de motor in.

af en toe heb ik het idee dat ie maar op 5 cylinders loopt.

Als de motor warm is is er niets aan de hand, dan trekt ie goed loopt rustig enz.

Ik heb dus alleen een probleem als ie koud is.

Is dit een ontsteek probleem, want ik hoor hem dan ook wel eens `ploffen`te vroege of te late ontsteking.

Recent heb ik de bougies vervangen (die voorgeschreven zijn) bougie kabels vervangen, verdeelkap plus de rotor.

Ik heb eigenlijk het idee dat het iets met de brandstof-systeem aan de hand is, maar ja dat sprrkt me tegen, want als ie warm is loopt ie goed.

Wie kan me helpen ??

alvast bedankt.! Dino unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Dino,

Allereerst is een koude motor veel gevoeliger voor "fouten" in de ontsteking/brandstofsysteem. Dat hij warm wel goed loopt is dus niet echt vreemd!

De motor hoort altijd even wat sneller stationair te draaien, en ook het starten zonder dat je gas geeft is normaal en zelfs voorgeschreven!

Het moelijker starten en slecht lopen, kan verschillende oorzaken hebben:

- Benzinedruk

- Ontsteking (bougie's, kabels, verdeler, bobine)

- Injector lek

- Valse lucht

Kontoleer dus of de vacuumslangen aan de motor allemaal heel zijn, of de benzinedruk klopt ( waarden en meetmethoden staan al ergens op het forum beschreven, ff zoeken dus) en kijk toch de ontsteking nog eens na!

Omdat hij warm wel goed loopt, verwacht ik niet dat het een groot probleem zal zijn!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

ik ben alvast begonnen met het brandstof-systeem

Druk gemeten op de brandstofrail ik meet met vacuum slang 2.1 bar en als ik de vacuumslang eraf trek meet ik 2.8 bar.

Als ik de motor af zet blijft de druk erop staan.

Volgens eerdere topic`s moet dit goed zijn.

Verder heb ik de vacuumslanen nagekeken op lakkages, maar niets kunnen vinden.

Ook heb ik de computer gereset.

ik heb mijn twijfels over de nieuwe bougie kabels de bougiedop zit een klemmetje los erin en dit hoort niet volgens de winkelier, deze belt mij hierover nog terug.

Ik vindt hem nu al beter lopen, heb alleen maar laten draaien tijdens de druk-metingen.

wordt vervolgt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Dino@Oct 8 2005, 20:47

Hoi,

ik ben alvast begonnen met het brandstof-systeem

Druk gemeten op de brandstofrail  ik meet met vacuum slang 2.1 bar en als ik de vacuumslang eraf trek meet ik 2.8 bar.

Als ik de motor af zet blijft de druk erop staan.

Volgens eerdere topic`s moet dit goed zijn.

Verder heb ik de vacuumslanen nagekeken op lakkages, maar niets kunnen vinden.

Ook heb ik de computer gereset.

ik heb mijn twijfels over de nieuwe bougie kabels de bougiedop zit een klemmetje los erin en dit hoort niet volgens de winkelier, deze belt mij hierover nog terug.

Ik vindt hem nu al beter lopen, heb alleen maar laten draaien tijdens de druk-metingen.

wordt vervolgt....

<div align="right">

Zou het idd wel kunnen zijn ja, als er 1 bougie slecht/niet meedoet scheelt dat in trekkracht etc.. en kan dan wel stationair ogenschijnlijk ''goed'' lopen .

Toch vind ik als er een bougie echt niet meedoet motor dan onregelmatig/slaand zeg maar gaat lopen cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij doet het weer (goed wel te verstaan} smile.gif

Heb vandaag bougie-kabels vervangen naar weer een nieuwe set.

Motor gestart......en hij loopt weer als een naaimachientje.. zucht.. biggrin.gif

Zo zie je maar nieuwe kabels kunnen ook stuk gaan.

Nou hopen maar dat ie maar lang doet.

Mazzel...

Dino tongue.giftongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...