Spring naar bijdragen

Kruk-as kering


Recommended Posts

Jullie kennen het vast wel.., je komt aan bij je zeer geliefde bolide en ziet van een afstand al een vlek van vocht eronder liggen ?!

Naar ik denk heb ik en lek op de krukas kering, gezien de plek waar de vlek zich bevind.. Tevens verloor ik tijdens laatste rit al wat aan oliedruk.

De gelekte "olie" heeft zich jammer genoeg vermengd met het zand en andere zooi op de vloer. Daardoor kan ik niet goed zien wat het precies is. (kleur)

Naar ik meen is het namelijk niet echt zwart, zoals motorolie dat wel is wanneer het in het blok gezeten heeft.. (zie pijlstok) De olie loopt ook over mijn voorste aandrijfas en er hangt een druppel aan de plaat welke de versnellingsbak/tussenbak op zijn plaats houd.

Nu ben ik dus niet zeker van waar het lek zich precies bevind en het oliespoor volgen wil niet lukken. De grote velk bevind zich echter aan de motorkant van het koppelingshuis, waardoor het onwaarschijnlijk lijkt dat het allemaal versnellingsbak olie is..

Zijn hier gemakkelijke tips voor? Of word het ouderwets olie zoeken tongue.gif

Iemand tevens een idee van de kosten van het vervangen van een krukaskering?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...