Spring naar bijdragen

plaatrand schutbord cj7 open of dicht??


Recommended Posts

Ben mijn CJ7 beetje bij beetje aan het verbeteren. Na demontage van de kapotte akku en akkubak ben ik maar eens grondig begonnen met schoonmaken en schuren/stralen van het oude ijzer dat ik hier tegenkom. Zo'n typisch hoekje waar je geen zicht op hebt als de akku is ingebouwd. Nu is mijn vraag : 

Moet ik de rand onderaan het schutbord (een soort lekrand met gevouwen plaatwerk) open laten waardoor er water op blijft staan of de hele rand vullen met carrosserie-kit en dus helemaal dichtsmeren??  Ga zelf voor de laatste optie, maar die rand heeft toch eigenlijk ook een functie.......

 

foto_schutbord_cj7.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze rand was bedekt met een dikke laag carroserie-kit en eronder een dikke laag roest!!  Vandaar hier deze vraag. Mijn gedachte was om de hele rand vol te kitten zodat er geen water blijft staan, maar dan heb je ook dus geen kijk op het onderliggende plaatwerk.

Denk dat ik inderdaad het advies van Stephan volg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hoi Cyril, Da's lang geleden he!  Project accubak/schutbord is reeds voltooid. Heb er een Epoxy-primer opgezet, daarna met Sikaflex de zijkanten afgekit en vervolgens
netjes in de lak gezet. Dit stukje CJ7 kan er weer een poos tegenaan !!

Nu ga ik beginnen aan de binnenkant. Deze is helemaal zwart en er is niet te zien of er iets is doorgeroest. Ga de binnenkant helemaal stralen/schuren en daarna in de Grijze
autokleur aflakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...